مهاجرت به قبرس شمالی

ایرانی

امیر ایرانی

کارشناس سرمایه گذاری

آقاخانی

ستاره آقاخانی

مدیر تدارکات

قبرس شمالی از کشورهای در حال پیشرفت و مهاجر پذیر است که هر ساله تعداد زیادی از ایرانی ها، اقامت این کشور را از طریق روش های مختلف، دریافت می کنند. اقامت در قبرس شمالی از طریق روش های متفاوتی قابل دریافت است. عده ای با ازدواج و عده ای از طریق سرمایه گذاری به این کشور وارد شده و درخواست اقامت می کنند. برخی هم از طریق ویزای کار و تحصیل، اقامت قبرس را دریافت می کنند.به قبرس شمالی 5

اینکه شما از چه روشی این کار را انجام دهید، به شرایط شما بستگی دارد. اما از یاد نبرید که مهاجرت به قبرس می تواند کیفیت زندگی شما را بسیار تغییر دهد.

اطلاعات کلیدی قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی، سال هاست مکانی بسیار امن برای اقامت و سرمایه گذاری ایرانی ها شده است. قبرس شمالی در مسیر بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت قرار دارد و بسیاری از خانواده های ایرانی ترجیح می دهند فرزندان خود را برای دبستان و دبیرستان به این کشور بفرستند. البته امنیت در این کشور از هر نظر بالاست و می توان با خیال راحت، فرزندان را بدون والدین به این کشور فرستاد.

موقعیت های ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار و همچنین دریافت نمایندگی و فرانچایزهای مختلف، بسیار فراهم است و می توان با ورود به این عرصه، اقامت قبرس شمالی را دریافت کرد.

مزیت‌های مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی دارای مزیت های خاصی است که می توان به برخی از مهم ترین های ان در زیر، اشاره کرد:

  • قبرس شمالی بسیار زیباست و جاذبه های زیبایی دارد.
  • مردم و ساکنان این قسمت از قبرس، زیاد نیستند و جمعیت آن در حدود 500 هزار نفر و کمی بیشتر است.
  • نرخ جرم پایین است و امنیت بالایی در این کشور حاکم است.
  • زبان انگلیسی، زبان غالب مردم این منطقه است و برای افرادی که مشکل زبان دارند، جای خوبی است.
  • کیفیت زندگی و بهداشت و درمان در این کشور بالاست.
  • ریتم زندگی در این کشور آرام و با طمانینه است.
  • سرعت اینترنت بالاست و امکان کار از راه دور وجود دارد.
  • اقتصاد قوی و در حال رشدی دارد.
  • هزینه های زندگی در قبرس شمالی، تقریبا پایین است.
  • آلودگی هوا در قبرس شمالی بسیار کم است.
  • اگر اقامت کشور قبرس شمالی را داشته باشید، در یک قدمی ویزای شنگن قرار گرفته اید.
  • امکان تحصیل ارزان و بدون نیاز به مدرک زبان و با کیفیت بسیار خوب در این کشور فراهم است.
  • مالیات پایینی از کسب و کارها دریافت می شود و بازار کار بسیار خوب و در حال رشدی دارد.

به قبرس شمالی 1

هزینه های زندگی درقبرس شمالی

اولین چیزی که برای مهاجرت و اقامت دائم در یک کشور دیگر به ذهن خیلی از افراد می رسد، میزان هزینه های زندگی و همچنین هزینه های مهاجرت به آن کشور است.

هزینه ی مهاجرت به قبرس شمالی که یک چیز معمول و همیشگی است. مخارج وکیل مهاجرت و سفارت و تهیه ی مدارک مربوط به تمکن مالی و خیلی از موارد دیگر، هزینه های روتین و معمول است. اگر قرار بر خرید ملک و سرمایه گذاری از این طریق یا خرید فرانچایز و کسب و کار را دارید، معمولا باید به میزان مشخصی، کنار بگذارید. اما از همه مهم تر، مخارج زندگی در قبرس شمالی است.

قبرس شمالی از نظر هزینه های زندگی، تقریبا ارزان است و مشکل خاصی از نظر مخارج وجود نخواهد داشت. نرخ بیکاری در این کشور پایین و همچنین نرخ اخذ مالیات نیز کم است. زندگی کم خرج و بی دغدغه در قبرس شمالی، باعث مهاجرت بسیاری به این کشور شده است.

تاریخچه قبرس شمالی

قبرس شمالى واقع در ضلع جنوب شرقى درياى مديترانه و سومين جزيره بزرگ بعد از سيسيل و ساردينيا در درياى مديترانه ميباشد، قبل از سال ١٩٧٤ قبرس بصورت يكپارچه داراى ساكنين ترك نشين مسلمان و يونانى بود.

بعد از حمله يونانيها براى تصرف بخش ترک نشين به منظور تصرف کل قبرس بعنوان اکثريت يونانى با مداخله دولت تركيه با فرماندهى بولنت اجويت نخست وزير وقت تركيه به درخواست کمک دولت وقت قبرس شمالى به رياست جمهورى رائوف دنكتاش اجرا شده و بيش از ٤٠ هزار نيروى نظامى تركيه روانه قبرس جهت نجات بخش ترك نشين شدند، در اين ميان نيروى نظامى از طرف يونان روانه قبرس براى شركت در جنگ اقدام شده نهايتا در ژوئيه ١٩٧٤ با اعلان پيروزى تركيه براى نجات ترك زبانان قبرسى، جزيره به دو بخش شمالى و جنوبى تقسيم شد.

شمالی بازرگان 1

موقیعت اجتماعی

تا سال ٢٠١٩، ٣٨ درصد جزيره متعلق به قبرس شمالى يا ترك نشينان مسلمان بود و ٦٢ درصد متعلق به قبرس جنوب يا يونانى بود. در سال ٢٠٢٠ دولت مصطفى آكينجى رئيس جمهور قبرس شمالى در طى بيانيه اى دستور به باز كردن منطقه ماراش يا واروشا كه بعد از اتمام جنگ تحت سلطه نيروهاى سازمان ملل بود و بمدت ٤٦ سال هيچ دولتى حق ادعاى مالكيت را نداشته است، بدين ترتيب بعد از بازگشايى ماراش ( واروشا) وسعت بخش ترك نشين به ٤٠ درصد افزايش يافت.

موقیعت گردگشگری

و در حال حاضر يكى از اصليترين مراكز تفريحى و توريستى واقع شده و دولت وقت قبرس شمالى به رياست جمهورى ارسين تاتار وارد مرمت و بازسارى شده است. قبرس شمالى شهرت مركز تفريحى و توريستى را بيش از ٥٠ سال در ميان ساير كشورها حفظ كرده و با استقبال زيادى در زمينه آموزشى و دانشجويى از اقسا نقاط جهان روبرو شد.

به قبرس شمالی 2

آشنایی با روش های مهاجرت به قبرس

هر ساله افراد بسیاری اقدام به مهاجرت به قبرس می کنند. ولی پیش از آن و پیش از گام نهادن در این راه امکان دارد با پرسش های بسیاری در این زمینه روبرو شوند. روش های متنوع مهاجرت به این کشور زیبا کدامند؟ شرایط مهاجرت به آن به چه نحوی می باشد؟ ضوابط مهاجرت به این کشور چگونه است؟ افزون بر روش های غیر قانونی و فرعی، مهاجرت کاری، تحصیلی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت رایج ترین شیوه های مهاجرت به قبرس می باشند.

از سال ٢٠٠٤ تعداد بسيار كمى از ايرانيان براى ادامه تحصيل روانه قبرس شده و چه بسا افرادى كه از قبرس بعنوان پلى براى مهاجرت به ساير كشورهاى اروپايى اقدام كرده اند، از اواخر سال ٢٠١٦ دولت قبرس شمالى براى ترغيب سرمايه گذارى خارجى و جذب مهاجر و نيروى كار اقدام به ايجاد امكاناتى نظير صدور اقامت از طريق سرمايه گذارى، خريد ملک، ثبت شركت و شروع كسب و كار نموده و تا بحال توانسته شهروندان بسيارى را جذب و كارت شهروندى را صادر كند.

به قبرس شمالی 4

مهاجرت به قبرس از طریق کار

در قبرس شمالی شرایط شغلی زیادی برای داوطلبانی که از تبحر بالایی در حیطه های مشخصی بهره مند هستند، وجود دارد. بدین جهت مهاجرت از طریق کار یکی از روش های مهاجرت به قبرس می باشد.

مهاجرانی که تمایل دارند به واسطه کار به قبرس مهاجرت نمایند بایستی یک پیشنهاد شغلی از یک صاحب کار قبرسی اخذ نمایند. آن پیشنهاد کاری هم بایستی به وسیله سازمان کار و اداره تامین اجتماعی این کشور تایید شود. این کار به علت اطمینان خاطر از بابت فقدان نیروی کار متبحر قبرسی جهت کار در آن موقعیت شغلی می باشد.

اگر هدف شما برای مهاجرت کاری باشد، در ابتدا باید اعلام کنیم که مهاجرت کاری نیاز به یک پروسه زمانی دارد تا اینکه فرد بتواند به هدف خود که اخذ ویزای کاری میباشد دسترسی داشته باشد، به عنوان مثال، اگر از طریق یک شرکت سرمایه گذاری واقع در قبرس شمالی قصد مهاجرت کاری داشته باشید، مجموعه مورد نظر در ابتدا آگاهی کافی از وضعیت فعلی شما را داشته باشد، توجه اصلی باید حرفه شما باشد که اگر حرفه مورد نظر شما برای یافتن کار چالشی باشد، شرکت سرمایه گذاری باید اطلاعات دقیق در مورد شغل متقاضی، امکان کاریابی و سایر مسائل را ارائه دهد. در خصوص اخذ ویزای کار در قبرس شمالی یک سری اولویت بندیهایی وجود دارد که تمامی متقاضیان نیاز به توجه بیشتر را دارند.

به قبرس شمالی 3

اگر فرد مورد نظر در یک حرفه یا تخصص خاصی تجربه کافی را داشته باشد با ارائه سوابق کاری براحتی میتواند از طرف شرکت مقصد درخواست ویزای کار داشته و براحتی وارد کشور قبرس شمالی شود. ولی در خصوص برخی مشاغل کارخانجات، شرکتهای سازنده، خدماتی و سایر شرکتها از متقاضیان درخواست میکنند تا به مدت 3 تا 6 ماه با حقوق و مزایا کار خود را شروع کرده تا بتوانند اطمینان حاصل کنند که فرد متقاضی قصد ادامه همکاری را خواهد داشت که بعد از این مدت ذکر شده اقدام به اخذ ویزای کار خواهند کرد.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

تحصیل یکی از انواع روش های مهاجرت به قبرس می باشد. همانطور که می دانید سیستم آموزشی این کشور از سطح کیفی بالایی برخوردار است و خیلی از دانشگاه ها، مراکز آموزشی، مدرسه ها و … حاضر در این کشور دارای اعتبار بین المللی می باشند سالانه دانشجو های زیادی تحصیل در قبرس شمالی و جنوبی را انتخاب می کنند و به این کشور ها وارد می شوند.

اکثر کسانی که این کشور را به منزله یک مکان تحصیلی انتخاب می کنند به تحصیل در یکی از پایه های تحصیلی، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می پردازند.

قبرس شمالی دارای دانشگاه‌ های بین المللی با امتیاز جهانی بالا می‌باشد، دانشگاه‌ های مختلف در قبرس شمالی با رشته‌ های گوناگون و شرایط بورسیه متفاوت به شما این امکان را می‌دهد تا در رشته مورد علاقه خود به تحصیل در یک دانشگاه بین المللی به زبان انگلیسی بپردازید.

برای ثبت نام در یکی از این دانشگاه‌ ها ابتدا باید مدارک خود به طور کامل ترجمه کرده و تائیدیه دادگستری را بگیرید، سپس با فرستادن‌ مدارک‌‌ برای  مسئول دانشگاه، ثبت نام شما انجام شده و می‌توانید با مدارک لازم به قبرس شمالی سفر خود را آغاز کنید.

اگر به صورت دانشجویی میخواهید وارد قبرس شمالی بشوید، می‌توانید یکی از اعضای خانواده درجه اول خود را یه عنوان همراه با خود به قبرس شمالی بیاورید.

برای دانشجویان امکاناتی مانند خوابگاه، سلف تغذیه، باشگاه بدنسازی، استخر، زمین فوتبال، فستیوال‌های مختلف مانند موسیقی و رنگ و رقص قرار داده شده که می‌توانند از آنها استفاده کرده و دوره دانشجویی با خاطرات و تجربیات فراوانی را سپری کنند.

پس از گذراندن دوره تحصیلی و دریافت مدرک از دانشگاه شما به مدت ۶ ماه زمان دارید تا ویزای خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهید و بتوانید در قبرس شمالی زندگی کنید.

کاری به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

بخش چشمگیری از دیپلماسی قبرس شمالی و جنوبی معمولا روی جذب سرمایه گذاری فوکوس نموده است. بدین علت یکی از راه های مهاجرت به قبرس سرمایه گذاری می باشد. این راه یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین روش های مهاجرت می باشد. جهت سرمایه گذاری در قبرس شمالی یا جنوبی بهترین کار ثبت شرکت می باشد. این مسئله علل زیادی دارد ولی قیمت پایین مالیات عمده ترین علت آن می باشد.

يكى از مهمترين عوامل مهم سرمايه گذارى در قبرس شمالى را ميتوان استفاده پوند انگليس كه از يكى از ارزهاى با ارزش جهان است اشاره كرد، بدين صورت كه اگر فردى قصد اجاره يك سوئيت ٤٠ مترى را داشته باشد ملزم به پرداخت ٣٠٠ پوند انگليس به ازاى هر ماه اجاره خواهد بود.

مهاجرت به قبرس از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از انواع روش های مهاجرت به قبرس ثبت شرکت می باشد. این کشور زیبا جز مقاصد مهاجرتی در سراسر دنیا می باشد. مسافران اکثرا به نیکوزیا می روند و افزون بر دیدن نمودن از میراث تاریخی از خوراکی های سنتی، لباس و فستیوال های متعدد لذت می برند. مهاجران هم در حیطه های مختلف تولیدی و خدماتی مشغول به فعالیت می شوند.

ثبت شرکت در قبرس شمالی و یا جنوبی یکی از راه های اخذ ویزای قبرس می باشد. لازم به ذکر است ضوابط ثبت شرکت در این کشور در همه شهر های آن برابر است. این کشور اخیرا به علت داشتن شرایط و موقعیت روبه رشد اقتصادی به یکی از مقصد های مهاجرتی در سرتاسر جهان مبدل شده است. اشخاص با این نوع سرمایه گذاری در قبرس می توانند در هر شرایطی اقامت آن کشور را به دست بیاورند.

از این رو جهت احداث شرکت لزومی ندارد حتما تابعه آن کشور شد. همانطور که نمودار های بین المللی رشد اقتصادی در قبرس همواره روبه رشد است و میزان رفاه و آسایش در آن زیاد است وضعیت خیلی ایده آلی جهت سرمایه گذاری به وسیله ثبت شرکت در آن وجود دارد. در نهایت اکثر تاجران و کارآفرینان جهت پیشرفت حرفه خود دست به این کار می زنند.

یکی دیگر از راه های مهاجرت به قبرس شمالی، ثبت شرکت میباشد که در این صورت فرد متقاضی میتواند با ارائه مدارک لازم اقدام به ثبت شرکت کند، با توجه به قانون موجود در قبرس شمالی هر فردی میتواند کسب و کار تجاری تاسیس کند و هر فردی برای ثبت شرکت ملزم به معرفی 2 نفر میباشد تا شرکت بنام آنها ثبت شود. فقط در مواردی که شامل شرکت ساختمان سازی، اجاره ماشین و صرافی نیاز به یک شریک قبرسی خواهند داشت تا بتوانند مجوز فعالیت کسب کنند.
مدارک لازم برای ثبت شرکت:
1_گواهی عدم سوپیشینه
2_پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
3_اقامت فرد متقاضی در کشور قبرس شمالی
4_آدرس محل زندگی و آدرس محل کار که قرار است شروع به کسب و کار شود.

مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک

یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های مهاجرت به قبرس و دریافت اقامت این کشور سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی می باشد. در این شیوه مهاجرت به قبرس شمالی متقاضی اصلی با همسر، فرزندان کمتر از ۲۴ سال سن و والدین داوطلب و همسر، اقامت دائم این کشور را به دست می آورند. از فواید عمده این نوع اقامت این است که نیازی به حضور در این کشور نیست. اگرچه می خواهید پاسپورت این کشور را اخذ نمایید بایستی در آن حضور داشته باشید. در این حالت بعد از حدود ۵ سال می توان تابعیت قبرس را به دست آورد. با ملاحظه به اینکه این کشور عضو اتحادیه شینگن اروپا می باشد با دارا بودن تابعیت آن می توانید در هر کشوری که عضو اتحادیه اروپا است سکونت نمایید.

بهتر است بدانید که در شیوه دیگری از سرمایه گذاری با خرید ملک در این کشور می توانید حدود ۷۰ درصد مبلغ مربوط به ملک را وام بگیرید و با استجاره آن نه فقط می توانید اقساط آن را پرداخت کنید بلکه سودی را هر ماه دریافت خواهید کرد.

به قبرس شمالی بازرگان

بصورت كلى دو نوع ملک در قبرس شمالى وجود دارد؛

١- آپارتمان هاى كه بصورت مسكونى بوده و شروع قيمتهاى اين نوع املاك از ٤٥ هزار پوند ميباشد و بهاى اجاره نسبتا معقولى را دارند.

٢- مجتمع هاى تفريحى و مسكونى كه واقع در مجاورت دريا و شامل تمامى امكانات تفريحى هتل ٥ ستاره ميباشند كه شروع قيمتها از ٥٢ هزار پوند بوده و داراى بهاى اجاره بالاترى نسبت به مجتمع هاى مسكونى را دارند، يكى از مهمترين مزاياى خريد ملك و سرمايه گذارى در قبرس شمالى تبديل ريال به پوند انگليس ميباشد كه براى خريداران در كنار اخذ اقامت امكان بهره گرفتن از ارزش افزوده سالانه ٦ درصد بهمراه درآمد زايى از طريق اجاره دادن ملک ميتوان اشاره كرد.

در حال حاضر قوانين حاكم بر قبرس اين اجازه را به تمامى افراد مهاجر بجز كشورهاى خاص ميدهد تا بتوانند با حد اقل پرداخت ٣٠ درصد از اررش ملك اقامت خود و خانواده متقاضى را اخذ و از طرفى از طريق اجاره ملك بتوانند درآمد زايى كنند.

برای افرادی که قصد خرید آپارتمان یا ویلا را دارند هم به 2 صورت انجام میپذیرد:

1_ خریداری آپارتمانهای پیش فروش که تا زمان تحویل نیاز به یک ملک برای اجاره دارند.
2_ آپارتمان یا ویلای آماده تحویل که در این صورت خریدار میتواند با مبله کردن آپارتمان یا ویلا زندگی خود را شروع کند.

مهاجرت از طریق اجاره ملک

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان با آن‌ اقامت قبرس شمالی را دریافت کرد مهاجرت از طریق اجاره ملک می‌باشد. این نوع مهاجرت با اجاره ملک انجام شده و سالیانه تمدید می‌شود.

برای این‌ نوع مهاجرت باید تمکن مالی ۱۰.۰۰۰ دلاری را به دولت قبرس شمالی نشان دهید.

هرچند این‌ سبک از مهاجرت راحت تر به نظر می‌رسد اما تمدید آن‌ برای سالهای آتی قطعی نمی‌باشد و برای کسانی که قصد تحقیق و تفحص میدانی برای خرید ملک‌ و سرمایه گذاری و مهاجرت دائم را دارند مناسب تر است.

خرید زمین در قبرس

خرید زمین نیز به همین گونه است و شما با خرید زمینی که مجوز آب و برق و تلفن را دارد، می‌توانید اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید و همچنین در زمین خود ملکی چند طبقه (تا ۳ طبقه) بسازید و برای هر طبقه سندی جداگانه تهیه کنید و به راحتی در ملک خود زندگی کنید.

برای خرید ملک و دریافت اقامت از این طریق باید مدرک عدم سوپیشینه را از ایران تهیه کنید. همچنین نیاز است تا تمکن‌ مالی ۱۰.۰۰۰ دلاری را به دولت قبرس شمالی نشان‌ دهید.

قانونی که برای گرفتن اقامت دائم‌ وجود دارد به این گونه است که شما در سال اول اقامت یک ساله را دریافت می‌کنید و در دو سری بعد اقامت دو ساله به شما داده می‌شود. در صورتی که سالی بیش از ۴۵ روز خاک قبرس شمالی را ترک‌ نکنید پس ۵ سال اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کرده و شهروند دائمی قبرس شمالی به حساب می‌آیید.

زمین چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

زمین خریداری شده باید حتما مجوزهایی شامل آب، برق و جواز ساخت داشته باشد و مهمتر اینکه در سند اصلی زمین حدود متراژ ساخت با طبقات ملک ذکر شده باشد، در این صورت فرد خریدار میتواند اطمینان حاصل کند زمین خریداری شده دارای هیچ مشکلی نیست و براحتی میتواند خرید خود را به اتمام برساند. بعد از خرید زمین بعلت اینکه زمین خریداری شده ساخته نشده، خریدار نیاز دارد تا جایی برای زندگی داشته باشد تا بتواند از آن طریق اقامت خود را اخذ کند، تا زمانیکه خانه مورد علاقه خود را در زمین بسازد. معمولا در زمینهای خریداری شده محدوده ساخت بین 300 تا 400 متر مربع در نظر میگیرند و در برخی موارد تعداد طبقات نیز به 4 میرسد، بدین صورت که در سند زمین نوشته میشود.

فرهنگ مردم‌ قبرس شمالی

قبرس شمالی با جمعیتی زیر ۵۰۰.۰۰۰ نفر( با مهاجرین و دانشجویان)، کشوری بسیار امن است که توانایی پیشرفت زیادی را دارد. مردم محلی قبرس شمالی، مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند که حتی بعضی از آنها سعی در یادگیری زبان فارسی را دارند تا بتوانند با شما ارتباط صمیمی‌تری برقرار کنند. از لحاظ فرهنگی در کل کشوری سکولار است، به این معنی که هر فردی با هر دینی آزادی کامل را دارد تا به راحتی و با آرامش در این کشور زندگی کند.

زندگی در کشور مدیترانه‌ای قبرس شمالی سبک جدیدی از آرامش و رفاه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پس در این مدت 3 تا 6 ماه با چه نوع ویزایی میتوان اقامت داشت؟

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت به صورت سالانه، اخذ پذیرش از موسسات زبان انگلیسی یا سایر زبانهای خارجی میباشد که در این صورت فرد متقاضی براحتی میتواند در این مدت از طریق این موسسات ویزای قانونی داشته و به کار خود ادامه دهند.
یکی دیگر از متداولترین راه های مهاجرت به قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک میباشد که میتواند به صورت خرید زمین یا خرید ملک باشد. در صورتیکه فردی از طریق خرید ملک یا زمین قصد مهاجرت داشته باشد براحتی میتواند اقامت خود را اخذ کرده و از حق و حقوق شهروندی بهره مند شوند. اگر فرد متقاضی قصد خرید زمین داشته باشد با توجه به قانون رایج در قبرس شمالی برای هر فرد خارجی حداکثر 1500 متر مربع میتواند خریداری کند.

پیام بگذارید

4 از 5