فرصت شغلی در قبرس شمالی چگونه است؟

یکی دیگر از موضوع­های مهم مهاجرت مربوط به شغل می­باشد که هر فردی قبل از اقدام نیاز دارد اطلاعات تکمیل درباره وضعیت شغلی کشور مقصد بداند. بحث مورد نظر از دو جهت قابل پیگیری است:

1_ برای آندسته از عزیزانی که بدون حرفه و سابقه کاری قدم به محیط جدید گذاشته و قصد پیدا کردن یک شغل مناسب با علاقه خود هستند.

2_ برای آندسته از عزیزانی که دارای یک حرفه و تخصص خاصی بوده و قصد ادامه دادن حرفه خود در کشور مقصد را دارند.

در این میان افرادی که صاحبان مشاغل هستند و دارای سرمایه کافی برای ایجاد شغل و کارآفرینی را دارند.

برای دسته اول که شامل افرادی می­شود که با قدم گذاشتن به محیط جدید قصد یافتن شغل را دارند باید عنوان کنیم که در این صورت فرصتهای شغلی متفاوتی می­تواند برای متقاضیان مهیا شود، بدین صورت با شروع کردن یک حرفه یا شغل مبتدی امکان پیشرفت وجود خواهد داشت. شغلهایی مانند کار در هتل­های مجلل و 5 ستاره، کار در کازینو، کار در شرکت­های خصوصی به عنوان یک کارمند.

 

2

آیا برای افراد مبتدی امکان دریافت ویزا وجود دارد؟

 با توجه به شرایط متقاضی فراهم کردن ویزای کار متفاوت می­باشد، اصولا برای شروع، هر شرکتی تمامی کارمندان استخدامی خود را در بدو ورود فرد به شرکت یا موسسه به مدت یک ماه بطور کارآموز قبول کرده و بعد از طی یک ماه حقوق و مزایای متقاضی از طرف شرکت مشخص خواهد شد. قبل از شروع کردن خود متقاضی برای کار، شرکت مورد نظر  درخواست وضعیت اقامت متقاضی را می­کند، در صورتی که متقاضی با ویزای توریستی اقدام به کار کند منع قانونی داشته و اجازه ادامه کار را نخواهد داشت. در واقع قصد و هدف شرکت، پی بردن به حضور قانونی متقاضی در کشور مقصد است. به همین دلیل داشتن اقامت فرد متقاضی یکی از اصلی­ترین عوامل تعیین کننده در شغل یابی فرد متقاضی خواهد بود. معمولا برای گرفتن ویزای کار شرکت یا موسسه یک زمان 3 تا 7 ماهه را برای متقاضیان در نظر می­گیرد تا بتواند جدیت فرد متقاضی را بسنجد، که در این مورد بعد از گذشت 3 الی 6 ماه فرد متقاضی می­تواند درخواست ویزای کار کند و شرکت مسئولیت تکمیل پروسه صدور ویزای کار را بر عهده خواهد گرفت.

آیا برای افراد دارای حرفه و تخصص امکان ایجاد شغل وجود دارد؟

با توجه به حرفه و تخصص فرد متقاضی چنانچه تخصص فرد در زمینه امور مالی، منابع انسانی، رشته­های فنی تخصصی، حرفه­های مربوط به عمرانی و معماری باشد، این گونه افراد شانش بیشتری در مورد پیدا کردن شغل متناسب خواهند داشت.

آیا قبرس شمالی شرایط مناسب برای افراد مبتدی و دارای تخصص و حرفه را دارد؟

در این خصوص باید اعلام کرد که اگر کشور مورد نظر دارای پتانسیل مبتدی می­باشد، طبیعتا تقاضا برای جذب نیروی مبتدی و حرفه­ای وجود دارد، بدین صورت که اگر فرض کنیم جمعیت کلی کشور قبرس شمالی 380.000 نفر باشد و با احتساب مهاجر و سرمایه گذاری به 400.000 نفر بر سر کاملا مشخص و واضح خواهد بود که تقاضا برای جذب نیروی انسانی بالا می­باشد.

11

چرا قبرس شمالی شرایط مناسب برای جذب نیروی را دارد؟

با توجه به نوپا بودن جامعه، و بالا بودن تقاضا برای سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات، یکی از بهترین شرایط برای ایجاد شغل تامین منابع انسانی می­باشد، بدین صورت که اگر تقاضا برای جذب سرمایه بالا باشد و با توجه به رشد صنعت انبوه سازی و در قبرس شمالی تامین منابع مورد نیاز دارای اولویت اول بوده و در نتیجه جذب نیروی انسانی یکی از ضروریات بشمار خواهد رفت، که در این خصوص شرکت­های رقابتی در این صنعت در صدر جذب سرمایه انسانی بوده و از افراد مبتدی و متخصص در این حوزه دعوت بعمل خواهد آمد. در خصوص صنعت خدماتی و اجرائی در قبرس شمالی همه صنعت­ها بطور زنجیره­ای به یکدیگر متصل بوده و در کنار هر شغل، فرصتی جدید برای سایر مشاغل بوجود می­آید. بر فرض مثال، تمامی مجتمع­های مسکونی و تفریحی علاوه بر آپارتمان سازی مشاغلی نظیر رستوران،  داروخانه، فروشگاه­های زنجیره­ای، تاسیسات، مشاغل فنی موجود بوده و در کنار این مشاغل اجرائی مشاغل دیگری نظیر دپارتمان­های معماری، عمرانی  نیز بنا شده و برای تامین نیروی مورد نیاز افراد در هر حوزه و تخصص جذب می­شوند.

شرایط ایجاد شغل برای کارآفرینان در قبرس شمالی به چه صورت است؟

باید در این مورد ذکر شود که برای آندسته از عزیزانی که دارای کسب و کار آزاد هستند و قصد ادامه فعالیت مورد نظر خود در قبرس شمالی را دارند، در مرحله اول ملزم به ثبت شرکت بوده و بعد از مراحل قانونی ثبت و اخذ مجوز فعالیت می­توانند فعالیت خود را ادامه دهند. طبق قانون موجود در قبرس شمالی هر فردی در هر زمینه­ای حق ایجاد شغل را دارد و تنها با ثبت شرکت می­تواند فعالیت خود را ادامه دهد. ولی مشاغلی نظیر ساختمان سازی، اجاره ماشین در صورتی امکان پذیر است که با شراکت یک قبرسی انجام شود.

ثبت شرکت در قبرس شمالی چگونه است؟

آیا برای افرادی که دارای تحصیلات عالی دانشگاه هستند امکان تدریس در دانشگاه­ها یا مدارس وجود دارد؟

با توجه به سیستم حقوقی کشور قبرس شمالی، این امکان برای متقاضیان تدریس در دانشگاه و مدرسه وجود دارد تا بتوانند از این طریق حوزه فعالیت خود را ادامه دهند. تمامی دانشگاه­های موجود در قبرس شمالی از جمله مدیترانه شرقی، دانشگاه خاور نزدیک، قبرس بین المللی، گیرنه آمریکن، دانشگاه­هایی هستند که از چندین سال قبل خدمات آموزشی ارائه داده و متقاضیان می­توانند برای تدریس اقدام کنند.

چه مشاغلی در قبرس شمالی برای متقاضیان میتواند بهترین گزینه باشد؟

تمامی حرفه و فعالیت­های مربوط به ساختمان سازی، مشاغل خدماتی پس از فروش، رستوران، کافه، تاسیسات، صادرات و واردات، شرکت­های سرمایه گذاری، نرم افزار، خدمات برق، معماری، عمرانی، منابع انسانی برای صنعت هتل و توریسم، حسابداری تدریس در دانشگاه و مدرسه از جمله مشاغلی هستند که تمامی افراد می­توانند استفاده کنند.

شرکت سرمایه گذاری بازرگان برای شما عزیزان که قصد مهاجرت یا سفر به کشور قبرس شمالی را دارید، انوع مختلف خدمات با توجه به نیازتان را در نظر گرفته است که شما می توانید از این خدمات بهره مند شوید یا اینکه سوالات خود را با ما درمیان بگذارید. این خدمات عبارت اند از ؛ خرید ملک، مهاجرت، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خدمات امور تحصیلی و ویزای کار. مشاوران ما در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

فقط کافیست از راه ارتباطی مانند تماس مستقیم، واتساپ، تلگرام، ایمو یا دایرکت اینستاگرام استفاده کنید تا ما پاسخگوی سوالات شما در اسرع وقت باشیم.

زندگی پر از آرامش و امنیت حق طبیعی شماست

5 از 5

پیام بگذارید