سطح رفاه اجتماعی در قبرس شمالی

شاخص های اصلی رفاه اجتماعی:

آموزش و پرورش

بهداشت

درمان

تغذیه

مسکن

اشتغال

جمعیت و نیروی انسانی

شاخص­های فرعی رفاه اجتماعی:

گذران اوقات فراغت

دسترسی به تسهیلات فرهنگی

محیط زیست

امنیت فرد در برابر تجاوزات مالی و جانی

7

آموزش و پرورش:

در قبرس شمالی شرایطی برای افراد زیر 18 سال هست که آنها می­توانند به صورت رایگان در مدارس دوزبانه انگلیسی و ترکی و یک زبان به انتخاب خودشان آلمانی یا فرانسوی به تحصیل بپردازند، مدارس خصوصی دوزبانه با همین شرایط نیز هستند که شهریه سالیانه آنها بین 1500 تا 2500 دلار است. سرویس رایگان برای کودکان نیز موجود است.

 برای افراد مهاجری که بیش از 4 سال در مدارس دوره متوسطه تحصیل کنند، شرایط یکسان برای ورود به دانشگاه با مردم قبرس شمالی را دارند، یعنی شهریه دانشگاه آنها یک سوم دانشجویان بین­المللی است.

22

بهداشت قبرس شمالی

قبرس شمالی از نظر بهداشت خیلی دقیق و منظم است. به طور مثال برای قرنطینه ویروس کووید شدید عمل می­کنند و سعی بر این است که از ورود ویروس به جزیره جلوگیری کامل شود. در مورد واکسینه کردن شهروندان نیز به این شکل است که از طریق سایت به شما گواهی به نام ada pass  ­می­دهد که برای ورود به هر فضای سربسته­ای این گواهی نیاز است.

از دانشجویان و کارمندان و خانواده دانش­آموزان به صورت هفتگی تست pcr می­گیرند تا از پخش ویروس جلوگیری کنند.

با توجه به سختگیری­های وزارت بهداشت برای ورود افراد قانونی وجود دارد که همه حتما باید دو دوز واکسن خود را زده باشند. کشور قبرس شمالی از ورود مهاجرین از بعضی از کشورها نیز جلوگیری میکند. توریست­هایی که به کشور قبرس شمالی سفر می­کنند به تمامی واکسن­های موجود مانند: سینوفارم، فایزر، آسترازینکا، سینوواک و غیره دسترسی دارند.

33

درمان در قبرس شمالی

در قبرس شمالی درمان برای شهروندان به صورت رایگان در بیمارستانهای دولتی انجام می­شود. مراکز دولتی از پزشکان مطمئن و خبره­ای استفاده می­کند که معمولا در کلنیک­های خصوصی نیز فعالیت می­کنند. به علت جمعیت بسیار محدود در قبرس شمالی بیمارستان­ها معمولا خلوت هستند و رسیدگی به بیماران کاملا با دقت انجام می­شود.

در کلنیک­های خصوصی شما حق ویزیت پزشک را با 30% تخفیف پرداخت می­کنید و هزینه دارو با نسخه پزشک برای ایرانیان نیز 30% تخفیف دارد

44

تغذیه در قبرس شمالی

قبرس شمالی جزیره­ای کاملا سر سبز و مدیترانه­ایست، که همین امر باعث می­شود مواد غذایی از جمله لبنیات و سبزیجات و گوشت به صورت تازه و ارگانیک مصرف می­شوند و همین امر باعث شده که سطح سلامت مردم کشور قبرس شمالی خیلی بالا باشد و مردم به صورت چشم گیری کمتر مریض می­شوند.

111111

مسکن در قبرس شمالی

یکی از مشخصه­های رفاه اجتماعی مسکن می­باشد که معمولا با مقایسه بین کشورها می­شود رویای دستیابی به خرید ملک کاملا ملموس است. به این معنی که با بررسی قیمت هر متر مربع در ایران به طور مثال در تهران که قیمت ملک از حدود 40 میلیون تومان شروع شده و این قیمت برای آپارتمانی کوچک در محله­ای متوسط و یا رو به ضعیف می­باشد، که معمولا بعد از خرید آپارتمان در ایران شما تازه وارد باید وارد فاز تجهیز شوید: کابینت، آبگرم­کن، گاز، یخچال و غیره . که با این احتساب، قیمت تمام شده را بالاتر می­برد. و شما مجبور به پرداخت تمام هزینه­ها به شکل نقد می­باشید یا باید قسمتی از پول را نقد پرداخت کنید.

از سوی دیگر می­خواهم همراه شما نگاهی به خرید ملک در قبرس شمالی داشته باشیم.

قیمت تمام شده­ی هر متر مربع حدود 600 تا 1000 دلار می­باشد که می­توانید فقط با پرداخت 30% از کل مبلغ صاحب ملک شوید

نکته جالب این است که اکثر این مجموعه­ها دارای استخر و باشگاه و امکانات رفاهی از این قبیل است، و نکته دیگر این است که شما ملک را به صورت مبله تحویل می­گیرید و با خرید ملک شما دارای اقامتی می­شوید که با آن می­توانید به اروپا سفر کنید.

حال باید بدانید که اقساط شما از 3 سال تا 6 سال بدون بهره است و تا زمانی که خانه به شما تحویل داده شود، به شما محلی برای اقامت به شکل مبله و رایگان داده می­شود.

در جمع بندی اگر بخواهیم مسکن را یک عضو اصلی از رفاه در نظر بگیرید، در قبرس با توجه به پرداختی حقوق و درآمدها به راحتی می­توانید خانه­ای برای خانواده خود تهیه بکنید.

در کشورهای دیگر از جمله ایران و خصوصا در شهرهای بزرگ خرید یک خانه برای خانواده­ها تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده است.

ما در قبرس شمالی در کنار شما هستیم برای رسیدن شما به خانه­ی رویاییتان.

اشتغال در قبرس شمالی

جمعیت و نیروی انسانی

با توجه به محیط قبرس شمالی که بعنوان یک مقصد توریستی و دانشجویی قلمداد می­شود، با توجه به ازدیاد جمعیت دانشجویی و توریستی، صنعت و ساخت و ساز کشور روند پیشرفت را در برگرفته است. بدین صورت که با رشد و پیشرفت ساختمان سازی، شهرک سازی و نیاز به نیروی کار در زمینه تکنولوژی و سایر شاخه­ها، اکثر شرکتها برای جذب نیرو، نیاز نیروی انسانی  خود را حتی به سایر کشورهای همسایه اعلام کرده و با ویزای کار با حقوق و مزایای خاص امکانات لازمه را فراهم کردند.

با توجه به جمعیت قبرس شمالی که شامل ترکهای قبرسی 3500.000 نفر و با احتساب مهاجران 500.000 نفر می­رسد. با این تفاسیر اکثرا اصناف در قبرس شمالی بالای 50% نیروی کار خود را از خارج جذب می­کند. نکته قابل توجه اینست که بخاطر تامین نیروی کار برای تمامی کارکنان در صورت نیاز تمامی امکانات رفاهی مانند خانه مبله، و اخذ ویزای کار با بیمه برای کارکنان و خانواده­شان را فراهم می­کند. متوسط حقوق یک کارمند ساده خارجی 4500 لیر ترکیه بوده و سایر امکانات خانه و مایحتاج روزانه با صاحب کار می­باشد.

مهمترین صنعت­هایی که در حال حاضر بیشترین نیاز برای جذب نیروی کار دارد عبارتند از: صنایع فولاد سازی، عمران، معماری، تاسیساتی و سایر صنف­های خدماتی.

85

بدین ترتیب قبرس شمالی با توجه به روندی که در پیش گرفته است، تمامی صنایع، شرکت­ها و موسسات تلاش برای جذب نیروهای انسانی جهت افزایش سرعت صنعتی و صنفی در تمامی زمینه­ها می­باشد.

یکی دیگر از عوامل اصلی اشتغال زایی در قبرس شمالی می­توان به تشویق دولت به ثبت شرکت افراد خارجی به منظور جذب سرمایه و سرمایه­ گذاران اشاره کرد، بدین ترتیب که تمامی افراد متقاضی با شرایط بسیار ساده می­توانند چه در صنعت خدماتی یا اجرایی ایجاد کسب و کار بکنند.

گذران اوقات فراغت در قبرس شمالی

دسترسی به تسهیلات فرهنگی

محیط زیست

قبرس شمالی دارای شهرهای گوناگون با طبیعتی ستودنی، با چشم­انداز بینظیر مناظر سرسبز، دریا، طبیعت را فراهم کرده است که این امکان را برای مردم ایجاد می­کند که بتوانند در اوقات فراغت لذت کافی را ببرند. اگر بخواهیم نسبت به سنین متفاوت و مایحتاج تفریحی مردم بپردازیم، فقط کافیست با یک نگاه متفاوت برای بازدید زیبایی­های قبرس و امکانات موجود برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات تابستان بپردازیم.

برای مثال:

با توجه به جزیره بودن شما به راحتی می­توانید به ساحل شن­های طلایی دسترسی داشته باشید. اگر بدنبال یک فنجان قهوه هستید که چاشنی استراحتتان باشد، کافه و دکه­های رنگارنگ را خواهید یافت تا بتوانید حداکثر لذت را ببرید.

نکته جالب اینجاست که با توجه به منطقه توریستی و تفریحی بودن قبرس برای هر متقاضی اصلا سخت نخواهد بود که برای گذراندن وقت با دوستان و همکاران یا میهمانان جایی در خور علاقه خودشان پیدا کند.

000

اگر دنبال موسیقی زنده هستید در همه جای شهر کافه یا رستورانی را خواهید یافت که بتوانید حداکثر لذت راببرید.

اگر بدنبال قدم زدن هستید تنها با چند قدم می­توانید به سمت ساحل پیاده روی کنید تا از طبیعت بکر و صدای دلنواز دریا استفاده کنید.

قبرس غنی از فرهنگ باستان دوره عثمانی، روم و… است، خیلی از بازمانده­های تاریخی به عنوان تسهیلات فرهنگی بازسازی شده و میزبان بسیاری از توریستها و ساکنین می­باشد. تمامی تسهیلات فرهنگی به طور شبانه روز باز بوده و تمامی ساکنین و علاقه­مندان می­توانند در طول روز برای بازدید استفاده کنند.

سطح امنیت قبرس شمالی

هر زمان حرفی از قبرس می­شود اولین نکته که باید به آن اشاره کنیم امنیت حاکم در قبرس است.

امنیت اجتماعی در قبرس مخصوصا برای زنان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده زندگی در قبرس است. سیستم حقوقی قبرس بر پایه آزادی زنان، و اهمیت شهروندی چیده شده است. شاید به جرات بتوانیم به این موضوع اشاره کنیم که اگر شما خانمی هستید که نیاز به قدم زدن در شهر، ساحل، حومه شهر در ساعات نصف شب دارید، به علت فرهنگ حاکم در قبرس و جایگاه فرد به فرد ساکنین، این امر کاملا حل شده است. هر فردی در هر سنی بدون مشکلی میتواند برای لذت بردن از طبیعت، امکانات شهری و برای آرامش خود می­تواند قدم زنان در جاهای مختلف حظور داشته باشد.

امنیت فردی، امنیت اجتماعی و جامعه سکولار باعث سرازیر شدن توریستهایی از کشورهای مختلف اروپایی و ایران خودمان به کشور قبرس شمالی شده است.

شرکت سرمایه گذاری بازرگان برای شما عزیزان که قصد مهاجرت یا سفر به کشور قبرس شمالی را دارید، انوع مختلف خدمات با توجه به نیازتان را در نظر گرفته است که شما می توانید از این خدمات بهره مند شوید یا اینکه سوالات خود را با ما درمیان بگذارید. این خدمات عبارت اند از ؛ خرید ملک، مهاجرت، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خدمات امور تحصیلی و ویزای کار. مشاوران ما در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

فقط کافیست از راه ارتباطی مانند تماس مستقیم، واتساپ، تلگرام، ایمو یا دایرکت اینستاگرام استفاده کنید تا ما پاسخگوی سوالات شما در اسرع وقت باشیم.

زندگی پر از آرامش و امنیت حق طبیعی شماست

5 از 5

پیام بگذارید