هزینه های سیستم حمل و نقل | قبرس شمالی 2024

444

اگر دنبال یک گزینه مناسب برای رفت و آمد به نقاط مختلف هستید باید خدمتتان اعلام کنیم که تهیه ماشین برای شما ضروری است، به این علت که در قبرس شمالی اجاره تاکسی بالا بوده و با توجه به اینکه تمامی ماشینهای تاکسی بنز آلمان میباشد، یک سرويس متفاوتی را خواهید گرفت.

1 4

نرخ تاکسی در قبرس شمالی

به طور کلی مانند سایر کشورها نرخ اجاره تاکسی از مبدا تا مقصد توسط تاکسیمتر مشخص میشود و حداقل کرایه در داخل شهر بین 30 تا 50 لیر ترکیه است. البته برای کسانی که قصد گشت و گذار دارند و توریستی وارد قبرس شدهاند زیاد فرقی ندارد که در طول روز چند بار تاکسی اجاره کنند.

برای عزیزانی که قصد مهاجرت دارند چه به صورت دانشجویی یا اخذ اقامت از طریق ملک پیشنهاد میکنیم که حتما به فکر تهیه ماشین باشند. در سالهای نه چندان دور شرایط داشتن گواهینامه در قبرس شمالی بسیار ساده بود و تمامی متقاضیان میتوانستند به راحتی گواهینامه خود را ترجمه کرده و با پرداخت مبلغ سالانه گواهینامه قبرس شمالی را تهیه کنند.

گواهینامه بین المللی در قبرس شمالی

اگر بخواهید بدانید که آیا میتوان با گواهینامه بین المللی درقبرس رانندگی کرد یا نه! باید اعلام کنیم که تا قبل از اینکه اقامتتون اخذ بشود شما میتوانید رانندگی را با گواهینامه بین المللی تجربه کنید. ولی بعد از گرفتن اقامت قبرس شمالی حتما باید گواهینامه خود قبرس را داشته باشید.

2 4

هزینه اجاره ماشین در قبرس شمالی

آیا اجاره ماشین به صرفه تر است؟ اگر به فکر اجاره ماشین به صورت روزانه هستید باید حداقل 250 لیر ترک به شرکتهای اجاره ماشین پرداخت کنید، اصولا اجاره ماشین برای ایام تعطیلات که بخواهید با خانواده خود جاهای تفریحی را ببینید گزینه مناسبی است و البته برای کسانی که قصد خرید ماشین را ندارند، شرایط خرید خودرو بستگی به نوع خودرو دارد که معمولا شرکتهای اجاره آلمانی و یا سایر کشورها را داشته باشید مبلغ بیشتری را باید پرداخت کنید، در هر صورت یک مسئله سلیقهای به حساب میآید. و در صورت اجاره کردن هر مدل ماشین باید حداقل 3 روز اجاره را پرداخت کنید و 3 روز استفاده کنید.

4 2

گواهینامه قبرس شمالی

از سال 2019 قوانین راهنمایی و رانندگی به کلی عوض شده و هر متقاضی که قصد گرفتن گواهینامه قبرس را داشته باشند ملزم به ثبت نام به یکی از آموزشگاههای رانندگی و سپری کردن دوره آموزشی که به صورت علائم و رانندگی میباشد میتواند به راحتی گواهینامه قبرس شمالی را بگیرد.

هزینه اخذ گواهینامه در قبرس شمالی به دو صورت ارائه میشود: 1- برای خودروهای دنده ای که هزینه کمتری نسبت دنده اتوماتیک دارد. 2- برای خودروهای اتوماتیک .

فرق بین این دو نوع گواهینامه در هزینه تمام شده است، به این صورت که امروزه تمامی اتومبیلها به صورت اتوماتیک عرضه شده و جایی برای خودروهای دندهای نگذاشته است.هزینه برای اخذ گواهینامه دندهای 2500 لیر ترک و برای خودرو اتوماتیک 3000 لیر ترک میباشد.

اسناد اولیه گواهینامه رانندگی

مدارک زیر توسط اداره صدور گواهینامه هنگام درخواست گواهینامه رانندگی اولیه مورد نیاز است:

. اصل پاسپورت به اضافه یک کپی از صفحه عکس.

. شرایط اخذ اقامت:

اگر زیر 60 سال سن دارید، یک فتوکپی از صفحه مهر اقامت موقت در گذرنامه.

در صورتی که سن بالای 60 سال داشته باشد و پاسپورت دارای مهر اقامت موقت نباشد، نامه اقامت مختار الزامی است.

2 عکس رنگی سایز پاسپورت

اصل به همراه فتوکپی گواهینامه ملی

فرم درخواست تکمیل شده – به زبان ترکی یا انگلیسی.

خدمات اتوبوسرانی قبرس شمالی

اتوبوس ها و مینی بوس ها در قبرس شمالی مسیرهای بین تمام شهرهای بزرگ و روستاهای بزرگتر را پوشش می دهند. اما آنها به بسیاری از جاذبه های اصلی گردشگری نمی روند. به همین دلیل است که اجاره خودرو توصیه می شود. آنها ترکیبی متنوع از وسایل نقلیه خصوصی قدیمی و جدیدتر هستند. هر مسیر اتوبوس به صورت خصوصی از دولت قبرس شمالی اجاره داده می شود. از آنجایی که اندازه‌های متفاوتی دارند، معمولاً مینی‌بوس‌های سفید یا مینی‌بوس‌های رنگارنگ بزرگ‌تر هستند. مقصد معمولاً در جلوپنجره نشان داده می شود. در محلی به آنها کامبو می گویند. در اصل به این معناست که اتوبوس توسط مسافران کامل پر شود. یا در ایستگاه اتوبوس بایستید یا به سادگی می توانید وسیله نقلیه را در هر نقطه از جاده اصلی نگه دارید.

5 1

اتوبوس ها در جمهوری ترک قبرس شمالی از برنامه ثابت پیروی نمی کنند. با این حال، حرکت مکرر اتوبوس (هر 20-30 دقیقه) بین شهرهای بزرگ و کوچک در طول روزهای هفته و تعطیلات آخر هفته است. بعد از ساعت 7 بعد از ظهر سرویس آنچنان مکرر نیست. هنگام بازدید از کارپاز، سرویس اتوبوسرانی محدود است و بیشتر شنبه ها کار نمی کند. اتوبوس‌ها در قبرس شمالی در فصل تابستان و زمستان متفاوت هستند. در تابستان آخرین اتوبوس معمولا ساعت 20 حرکت می کند، در حالی که در زمستان آخرین اتوبوس ساعت 18 است.

سرویس اتوبوس در قبرس شمالی ارزان است.

قیمت ها معمولا بین 3 تا 4 تله متغیر است. هزینه بلیط راه دور بیشتر است، به خصوص زمانی که به مناطق دور افتاده سفر می کنید، به عنوان مثال کارپاز. کرایه مستقیماً به راننده اتوبوس پرداخت می شود. به یاد داشته باشید که مقداری پول خرد را با خود به همراه داشته باشید.

نرخ تاکسی، اتوبوس و حمل و نقل عمومی در کشور قبرس شمالی

نرخ تاکسی ها در کشور قبرس شمالی تقریبا بین 10 تا 50 لیر متغیر بوده و این عدد به طور قطع با توجه به شرایط، ممکن است کمی بالاتر یا پایین تر نیز محاسبه شود. در قبرس شمالی می توانید برای رفتن از مبدا به مقصد مورد نظر خود، تاکسی بگیرید و کرایه آن را به بر حسب تاکسی متر حساب کنید. اگر به عنوان توریست به این کشور سفر کنید، به احتمال زیاد می توانید برای رفت و آمدهای خود، تاکسی بگیرید اما در صورتی که قصد ماندن و مهاجرت به این کشور را دارید، تاکسی اصلا به صرفه نیست و شما باید به فکر تهیه یک خودرو شخص باشید . می توانید یک اتومبیل بخرید یا حتی کرایه کنید.

اتوبوس ها در این کشور برای حمل و نقل عمومی استفاده می شود اما برای بازدید از اماکن دیدنی و جاذبه های توریستی، زیاد در دسترس نیستند. در ضمن برای حرکت کردن و ارائه خدمات، ساعت خاصی ندارند. ارائه این خدمات در طول بهار و تابستان از صبح و در حوالی ساعت 8 تا ساعت 8 شب است و در طول زمستان از 8 صبح تا 8 شب می باشد. بعد از این ساعات، اتوبوس چندانی در خیابان ها رفت و آمد ندارد.

اجاره یا خرید اتومبیل در کشور قبرس شمالی، کدام یک؟

در کشور قبرس شمالی، اجاره اتومبیل برای آخر هفته ها و تعطیلات و گردش و تفریح، تقریبا کاری معمول است و برخی از افراد این کار را انجام می دهند. اجاره اتومبیل به صورت روزانه در حدود 250 لیر هزینه در پی خواهد داشت. به همین دلیل برای آخر هفته یا تعطیلات، شاید به صرفه باشد اما برای استفاده دائم، اصلا به صرفه نیست و بهتر است اتوموبیل شخصی خریداری کنید.

اگر در این کشور قصد ماندن همیشگی دارید و یا اقامت تحصیلی و کاری دارید، بهتر است یک اتومبیل خریداری کنید تا هزینه های شما کمتر شوند. برای این کار باید گواهینامه بین الملل اخذ کنید. البته گواهینامه بین الملل برای مهاجرین است که اقامت موقت دارند و هنوز شهروند رسمی این کشور نیستند. بعد از اخذ اقامت دائم، باید گواهینامه مخصوص به کشور قبرس شمالی را دریافت کنید. برای اخذ گواهینامه باید مدارک خود را تکمیل کرده و ارائه کنید.

شرکت سرمایه گذاری بازرگان برای شما عزیزان که قصد مهاجرت یا سفر به کشور قبرس شمالی را دارید، انوع مختلف خدمات با توجه به نیازتان را در نظر گرفته است که شما می توانید از این خدمات بهره مند شوید یا اینکه سوالات خود را با ما درمیان بگذارید. این خدمات عبارت اند از ؛ خرید ملک، مهاجرت، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خدمات امور تحصیلی و ویزای کار. مشاوران ما در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

فقط کافیست از راه ارتباطی مانند تماس مستقیم، واتساپ، تلگرام، ایمو یا دایرکت اینستاگرام استفاده کنید تا ما پاسخگوی سوالات شما در اسرع وقت باشیم.

زندگی پر از آرامش و امنیت حق طبیعی شماست

5 از 5

پیام بگذارید