تلفن همراه در قبرس شمالی

نقش تلفن همراه در زندگی

امروزه تلفن همراه یکی از ضروریات زندگی مدرن به حساب می­آید. انسان­های قرن بیست و یکم بدون همراه داشتن دستگاه موبایل به نیمی از کارهای خود نمی­رسند.

1 3

در قبرس شمالی نیز به همین گونه است، شما با در دست داشتن تلفن همراه می­توانید آدرس مورد نظر خود را در نقشه پیدا کنید، بلیط هواپیما رزرو کنید، غذا یا موارد مورد نیاز بهداشتی و مارکتی یا حتی آب و گاز را سفارش دهید، به امورات بانکی خود از قبیل پرداخت قبض برسید، به شبکه­های اجتماعی سر بزنید، موسیقی گوش بدهید و وب گردی کنید.تلفن همراه هر شخص مانند راهنما و ((همراه)) آن شخص در زندگی شده است.

مهاجرت و تلفن همراه

خوشبختانه برندهای تلفن همراه در ایران و جهان مانند هم هستند، مانند سامسونگ، هوآوی و اپل.شما زمانی که در شهر ارجان از هواپیما پیاده شده و وارد فرودگاه می­شوید، می­توانید سیم­کارت مخصوص کشور قبرس شمالی (ترکسل و ودافون) را تهیه کرده و پس از پانزده دقیقه، اینترنت و قابلیت مکالمه تلفنی را در گوشی خود داشته باشید.

2

ریجستر گوشی در قبرس شمالی

گوشی­های خریداری شده در کشورهای دیگر باید در کشور قبرس شمالی ریجستر بشوند، شما از زمان ورود به قبرس شمالی سه ماه فرصت دارید تا گوشی خود را ریجستر کنید، که این زمان برای گوشی­های دو سیم کارت دو برابر می­شود.طبق قانونی که در سال 2017 تصویب شد، بعد از خرید سیم­ کارت، پیغامی مبنی بر اینکه سه ماه فرصت ریجستر کردن گوشی خود را دارید، به گوشی شما ارسال می­شود.

ریجستر گوشی باید در پایتخت قبرس شمالی یعنی نیکوزیای شمالی انجام شود و برای این کار شما باید به دفتر BTHK مراجعه کنید و کارهای قانونی ریجستر کردن گوشی خود را انجام دهید.

اگر در کشور قبرس شمالی دانشجو هستید، ریجستر کردن گوشی تلفن همراه شما به مبلغ 120 لیر ترکیه می­باشد، این کار با ارائه مدارک دانشجویی و پاسپورت انجام می­شود.

در صورتی که از طریق خرید ملک، ویزای کار یا همراه دانشجو به قبرس شمالی مهاجرت کرده­اید، مبلغ ریجستر گوشی شما بستگی به مدل گوشی شما دارد.

3

مدارک مورد نیاز برای ریجستر گوشی: برگه اقامت، گواهی دانشجویی( در صورت دانشجو بودن)، پاسپورت و 2 عدد فتوکپی از پاسپورت می­باشد.

خرید تلفن همراه در قبرس شمالی

در قبرس شمالی تمام برندهای تلفن همراه، نمایندگی قانونی دارند و تمام مدلهای موجود از آن برند را می­توانید به صورت کاملا قانونی و به قیمت روز خریداری کنید.

در صورتی که از برند اپل استفاده می­کنید، می­توانید تلفن همراه مدل قدیمی خود را به یکی از نمایندگی­ها برده و با پرداخت اختلاف مبلغ گوشی خود و گوشی جدید در بازار، گوشی جدید را صاحب شوید.

به این صورت دیگر نگران گوشی­های دست دوم و یا غیر اصل نیستید.این امر در برخی از نمایندگی­های سامسونگ نیز امکان پذیر است.

روش دیگری برای خرید تلفن همراه نیز وجود دارد که خرید گوشی به صورت قسطی می­باشد. به این صورت که شما با ارائه مدارک بانکی و اقامت خود میتوانید گوشی مورد علاقه خود را به صورت قسطی خرید کنید. البته این امر برای دانشجویان امکان پذیر نیست.

9 2

امکانات تلفن همراه در قبرس شمالی

قبرس شمالی نیز مانند بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا، شما به امکانات زیادی از طریق تلفن دسترسی دارید.

اگر در قبرس شمالی دانشجو باشید، بیشتر کارها و پروژه­ها و تکالیف شما از طریق تلفن همراه انجام می­شود و از طریق اساتید چک می­شود.

این امر برای دانش آموزان مدارس نیز به همین گونه است.

برنامه­هایی در قبرس شمالی هستند که دسترسی شما، به تمام رستوران­ها و سوپر مارکت­ها هستند.شیرینی مورد علاقه خود یا حتی وسایل مخصوص به حیوانات خانگی را می­توانید از طریق این برنامه­ها تهیه کنید.

یکی از این برنامه FEED ME  است که با دسترسی راحت مقداری از کار روزانه شما را کم می­کند.سیم کارت ایرانسل هم برنامه مخصوص به خود را دارد، این برنامه هفتگی به شما جایزه می­دهد و تمام اطلاعات حساب سیم کارت را به شما نمایش می­دهد.برای داشتن حساب بانکی با سه ارز رایج در قبرس شمالی ( لیر ترکیه، پوند، دلار) در بانک­های قبرس شمالی، برنامه­ای در تلفن همراه شما نصب می­شود که غیر از نمایش صورت حساب به شما اجازه تبدیل این ارزها به هم را می­دهد. شما می­توانید قرض­ها و قبض­های خود را نیز با این برنامه پرداخت کنید.

شرکت سرمایه گذاری بازرگان برای شما عزیزان که قصد مهاجرت یا سفر به کشور قبرس شمالی را دارید، انوع مختلف خدمات با توجه به نیازتان را در نظر گرفته است که شما می توانید از این خدمات بهره مند شوید یا اینکه سوالات خود را با ما درمیان بگذارید. این خدمات عبارت اند از ؛ خرید ملک، مهاجرت، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خدمات امور تحصیلی و ویزای کار. مشاوران ما در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

فقط کافیست از راه ارتباطی مانند تماس مستقیم، واتساپ، تلگرام، ایمو یا دایرکت اینستاگرام استفاده کنید تا ما پاسخگوی سوالات شما در اسرع وقت باشیم.

زندگی پر از آرامش و امنیت حق طبیعی شماست

5 از 5

پیام بگذارید