نظام آموزشی در قبرس شمالی

1

تمام خانواده­ هایی که قصد مهاجرت دارند و دارای فرزندان محصل یا زیر 18 سال هستند، یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشند، سیستم آموزشی کشور مقصد است. به این صورت که چه خدماتی شامل فرزندانشان می­ شود و اینکه آیا به راحتی می ­توانند در هر دوره ( ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان) ثبت نام کرده و و ادامه تحصیل دهند؟

با توجه به سیستم برپا شده در هر کشور، نظام آموزشی، شهروندی متفاوتی ارائه می ­شود، بر فرض مثال در سالهای نه چندان دور از کشور قبرس شمالی فقط به عنوان مقصد دانشجویی و توریستی یاد می ­شد، تا اینکه قضیه اخذ اقامت قبرس شمالی و مهاجرت به این کشور در جذب مهاجر و سرمایه گذاری به یکی از موضاعات به روز و مهم تبدیل شد. در اصل از کشور قبرس شمالی به عنوان یک کشور امن با جمعیت زیر 5 میلیون نفر یاد می ­شود. منظور این است که با توجه به محیط، قانون و رسم و رسوم موجود در این کشور سیستم بنا شده بر پایه امنیت شهروندان حاکم است با این مضمون که اگر هر شهروندی دارای امنیت لازم باشد کیفیت زندگی بالا خواهد رفت.

2

مهاجرت به قبرس شمالی

با این تفاسیر این کشور توانسته با توجه به وسعت و جمعیتی که دارد خانواده ­های زیادی را برای مهاجرت و اخذ اقامت ترغیب کند. با توجه به گفته­ های مقاله که در بالا ذکر شد، یکی دیگر از مزیت­ ها یا امتیازاتی که هر خانواده­ای می­تواند برای فرزندان خود رقم بزند فراهم کردن ادامه تحصیلات در این کشور می باشد. اگر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید اول به نحوه ارائه خدمات آموزشی از طرف دولت قبرس شمالی را بررسی کنیم و راهنمای بورسیه تحصیلی قبرس شمالی را مطالعه کنیم. هر فردی از هر خانواده­ای به راحتی می­تواند در این کشور ادامه تحصیل داده و از حقوق و مزایای آن بهره­مند شود. به طور کلی سیستم آموزشی هر کشوری شامل آموزشی دولتی و خصوصی یا کالج می­باشد.

پاسخ دادن به این سوال که یک خانواده چطور می­تواند برای ادامه تحصیل فرزند خود اقدام کند می­تواند راه گشای خیلی از دغدغه­ های خانواده ­ها باشد. در صورت اقدام برای مهاجرت به قبرس شمالی که فرزندان خانواده بتوانند ادامه تحصیل دهند نیاز به رعایت شرایطی است که در ادامه به آن می ­پردازیم:

1 – ترجمه کل سوابق تحصیلی دانش آموز

2 _ ترجمه ریز نمرات و کارنامه ­ها

3 _ ترجمه شناسنامه

زبان تدریس در قبرس شمالی

با توجه به دو زبانه بودن کشور قبرس شمالی که زبان اول و رسمی این کشور ترکی می­باشد، متقاضیان می­توانند مدارک فرزندان خود را ترجمه کرده و برای اقدام وارد مرحله بعدی شوند.

بعد از ترجمه رسمی توسط دارالترجمه و تاییدیه دادگستری از کشور مبدا، متقاضیان واجد شرایط به راحتی می­توانند مراحل ثبت نام را دنبال کنند.

لازم به ذکر است که هر کدام از فرزندان زیر 18 سال نیاز به حضور یکی از والدین خواهند بود، بدین ترتیب که تا سن 18 سالگی که سن قانونی می ­باشد باید تحت تکلف والدین باشند( یا پدر یا مادر).

بعد از ترجمه مدارک متقاضیان نیاز دارند تا بعد از اخذ اقامت در کشور قبرس شمالی مدارک ترجمه شده را به وزارت آموزش و پرورش ارائه داده تا تاییدیه لازم برای ثبت نام را دریافت کنند.

متقاضیان زیر 18 سال برای ادامه تحصیل نیاز به اخذ اقامت نداشته و تحت حمایت کامل درمانی و تحصیلی دولت می ­باشد، ولی اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از کالج­های خصوصی داشته باشند، هزینه مربوطه را نیاز دارند تا به صورت ترمی یا سالانه پرداخت کنند. ولی یکی از اصلی­ترین شرایط ادامه تحصیل فرزندان در قبرس شمالی اخذ اقامت والدین و تهیه برگه مختار که نشان دهنده تاییدیه زندگی کردن والدین می­ باشد. بعد از سپری کردن این مراحل والدین می ­توانند فرزندان خود را در یکی از مدارس دولتی که رایگان می ­باشد ثبت نام کرده و یا اینکه در یکی از کالج­های خصوصی با پرداخت شهریه ثبت نام کنند. بعد از تمامی صحبتهای ارائه شده می توانیم انواع مدرسه را با هم بررسی کنیم.

3

سیستم آموزشی به 2 صورت خدمات آموزشی ارائه می­دهند:

1 _ مدارس دولتی که رایگان بوده و فقط هزینه کتاب و یونیفرم را متقاضیان پرداخت می ­کنند، زبان آموزشی به صورت کلی به زبانهای ترکی و انگلیسی بوده ولی زبان اصلی تدریس ترکی بوده و زبان انگلیسی به زبان دوم مشهور است و علاوه بر آن یک زبان اختیاری نیز که آلمانی و فرانسوی و روسی می­ باشد که دانش آموزان حق انتخاب دارند.

2 _  مدارس خصوصی یا کالج که کاملا به زبان انگلیسی می باشد و زبان دوم ترکی بوده و زبان اختیاری نیز دانش آموزان حق انتخاب دارند.

اگر به طور کلی قصد آنالیز کردن هر 2 مدارس را داشته باشیم، هر کدام کیفیت یکسانی را ارائه داده ولی بعلت خصوصی بودن مدارس یا کالج و مهمتر از همه بعلت پرداخت شهریه برای دانش آموزان دارای کیفیت مطلوبتری هستند و حتی امکان معاوضه دانش آموزان در کل دوره یا یکی از مدارس طرف قرارداد انگلیسی یا اروپایی در دوره­ های تابستانی وجود دارد.

4

هزینه دانشگاه در قبرس شمالی

یکی دیگر از نکات مهم سیستم آموزشی در قبرس شمالی که دارای اهمیت بالایی است، در صورتیکه هر دانش آموز چه مدارس خصوصی یا دولتی در صورتی که 3 یا 4 سال تحصیل کنند، هزینه دانشگاهی آن دانش آموزان یک سوم هزینه دانشجوی بین المللی خواهد بود. بدین صورت که اگر دانشجویی صرفا برای ادامه تحصیل به قبرس شمالی مهاجرت کند و هر ترم مبلغ 2000 دلار به عنوان شهریه پرداخت کند، تمامی دانش آموزانی که 3 یا 4 سال در دوره متوسطه تحصیل کنند هزینه شهریه آنها 660 دلار خواهد بود.

شرکت سرمایه گذاری بازرگان برای شما عزیزان که قصد مهاجرت یا سفر به کشور قبرس شمالی را دارید، انوع مختلف خدمات با توجه به نیازتان را در نظر گرفته است که شما می توانید از این خدمات بهره مند شوید یا اینکه سوالات خود را با ما درمیان بگذارید. این خدمات عبارت اند از ؛ خرید ملک، مهاجرت، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خدمات امور تحصیلی و ویزای کار. مشاوران ما در هر لحظه از شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

فقط کافیست از راه ارتباطی مانند تماس مستقیم، واتساپ، تلگرام، ایمو یا دایرکت اینستاگرام استفاده کنید تا ما پاسخگوی سوالات شما در اسرع وقت باشیم.

زندگی پر از آرامش و امنیت حق طبیعی شماست

5 از 5

پیام بگذارید