خرید ملک در قبرس شمالی

ایرانی

امیر ایرانی

کارشناس سرمایه گذاری

آقاخانی

ستاره آقاخانی

مدیر تدارکات

خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی مستلزم داشتن شناخت و پیش زمینه‌ای درباره این کشور است. قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ مدیترانه بوده که کشوری تقریبا نوپا محسوب می‌شود. مردمان این کشور خود را مسلمان سکولار می‌دانند و به امپراطوری عثمانی وفادار هستند.

زبان قبرس شمالی، ترکی استانبولی بود و از لحاظ فرهنگی نیز شباهت‌های زیادی به مردم ترکیه دارند. این کشور کوچک، فرصت‌های رشد زیادی در اختیار مهاجران قرار می‌دهد و با دادن ویزا در فرودگاه‌ها سبب شده تا افراد زیادی مشتاق بازدید از این کشور و اقامت در آن شوند. یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توان اقامت کشور قبرس شمالی را گرفت، خرید ملک است. در حال حاضر پروژه‌های زیادی در این کشور وجود دارند که با سرمایه‌گذاری در آنها می‌توان به راحتی اقامت دائم را گرفت.

در این مقاله به بررسی صفر تا صد خرید ملک در کشور قبرس شمالی و تمامی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا باید در قبرس شمالی ملک بخریم

این روزها افراد زیادی مایل به خرید ملک در قبرس شمالی هستند و علت آن، داشتن مزایای قابل توجهی است که برای افراد به دنبال دارد. البته اینکه مجله فوربز در سال‌های 2021 تا 2024 این کشور را به عنوان بهترین کشور ساحلی برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک معرفی کرد نیز بی‌تاثیر نبود. به طوری که در حال حاضر آن را مروارید دریای مدیترانه می‌نامند.

امکان خرید قسطی ملک در قبرس شمالی و پرداخت قسط آن از 1 تا 7 سال، تنوع قیمت در املاک، رشد سالانه قابل توجه ملک، امکان درآمد دلاری با اجاره ملک، داشتن امکانات رفاهی و تحصیلی فراوان در این کشور خوش و آب و هوا و البته امکان دریافت اقامت با خرید ملک، از جمله مزایایی است که باعث جذب سرمایه‌گذاران ایرانی به این کشور شده است.

بسیاری از ایرانی‌ها که در سال‌های اخیر به خاطر تحریم‌های بین المللی از امتیازات جهانی محروم بوده‌اند، با خرید ملک و دریافت اقامت توانستند در بسیاری از عرصه‌های تجاری بین المللی حضور یابند. زیرا فرآیند قانونی خرید و فروش ملک در این کشور آسان و ساده است.

در کدام شهر قبرس شمالی خانه بخریم

قبرس شمالی جزو کشورهای کوچک جهان است که شهرهای زیادی ندارد بنابراین برای خرید ملک در قبرس شمالی چندان دچار سردرگمی نمی‌شوید. فقط کافیست به موقعیت جغرافیایی و بافت شهری آنها توجه کرده و انتخاب کنید. در ادامه به معرفی شهرهای این کشور و وضعیت خرید و فروش ملک در آن خواهیم پرداخت.

فاماگوستا

فاماگوستا یک شهربندری است که در ساحل جنوبی کشور قبرس شمالی قرار دارد. از آنجایی که معروفترین دانشگاه این کشور یعنی EMU در این شهر است، دانشجویان زیادی در شهر رفت و آمد دارند و بدین معنی است که در ماه‌های تحصیلی، اجاره و خرید فروش ملک در این شهر افزایش می‌یابد.

لانگ بیچ

در نزدیکی شهر فاماگوستا، لانگ بیچ، نگین قبرس شمالی قرار دارد. این منطقه توریستی بود و جزو پررونق‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. سالانه توریست‌های زیادی راهی این شهر می‌شوند و همین باعث ایجاد یک فضای رقابتی میان سرمایه‌گذران شده است. املاک این منطقه در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند.

گیرنه  

گیرنه یکی دیگر از شهرهای محبوب برای خرید ملک در قبرس شمالی که در میانه ساحل شمالی این کشور قرار دارد. این بندر به نعل اسب بود و قلعه‌ای از دوران بیزانس در آن وجود دارد که جذابیتش را چندبرابر کرده است. موقعیت بندری این شهر و عبور و مرور مسافران از این منطقه به ترکیه، آن را به شهری شلوغ تبدیل کرده است. گیرنه همچنین مرکز فرهنگی قبرس شمالی محسوب می‌شود و محبوب بسیاری از اروپایی‌ها است. گسترش ساخت و ساز و وجود امکانات شهر و زیرساخت‌های حمل و نقل، دست به دست هم داده تا قیمت املاک در این شهر به سرعت رشد کند.

نیکوزیا

نیکوزیا پایتخت کشور است و در میان دو قسمت جنوبی و شمالی مشترک است. تمامی ادارات و وزارتخانه‌ها در این شهر قرار گرفته و به همین دلیل سرمایه‌گذاران کمتر برای خرید ملک در قبرس شمالی به سراغ آن می‌روند. در نزدیکی این شهر دانشگاه بین المللی قبرس قرار داشته و باعث شده تا در سال‌های اخیر ساخت و ساز در حومه این شهر با رشد بالایی داشته باشد.

لفکه

لفکه یک شهر باستانی و تاریخی در جنوب قبرس شمالی است. لفکه به خاطر موقعیت خود و جاذبه‌های گردشگری که دارد، تبدیل به یکی از مقاصد پرطرفدار در میان توریست‌ها شده است. همچنین به دلیل داشتن ملک‌های متنوع و مناسب، فرصت خوبی را برای خرید ملک در قبرس شمالی فراهم کرده است. این شهر از رونق خوبی برخوردار بوده و قیمت ملک در حال رشد است.

اسکله

اسکله نیز از شهرهای توریستی قبرس شمالی است که آثاری از قرن 15 میلادی مانند کلیسای دومینیکن را در خود جای داده است. اسکله بیشترین میزان پذیرش گردشگر را دارد و سالانه جشنواره‌های تابستانی زیادی در آن برگزار می‌شود. امنیت و رفاه حاکم در این شهر باعث توجه ویژه سرمایه‌گذاران به آن شده و آن را تبدیل به یک موقعیت عالی برای خرید ملک در قبرس شمالی کرده است.

پروژه‌های خرید ملک در قبرس شمالی

قبرس شمالی به سرعت در حال رشد و توسعه است و پروژه‌های ساخت و ساز بسیاری در این کشور وجود دارد که می‌توان در آنها سرمایه‌گذاری کرد. پروژه‌های مهم این کشور عبارتند از:

  • کورنسیا Querencia

پروژه کورنسیا در شهر لانگ بیچ قرار دارد. این پروژه ساختمانی دارای 686 واحد آپارتمانی است که شامل آپارتمانه‌ای استودیویی، یک خوابه، دو خوابه، سه خوابه و پنت هاوس‌های چهار و پنج خوابه می‌شود. این پروژه بزرگ تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را در خود دارد.

  • پروژه safe heaven

این پروژه یک موقعیت عالی برای خرید ملک در قبرس شمالی به شمار می‌رود و دارای 5 بلوک مسکونی یک خوابه و دو خوابه است. این پروژه دارای معماری مدرن بوده و سوئیت‌های دو خوابه آن 55 تا 60 متر و سه خوابه 75 تا 100 متر است.

  • پروژه شهرک خانواده

این پروژه ساختمانی در شهر اسکله قرار دارد و در زمینی به مساحت 90 هکتار در حال ساخت است. واحدهای این مجموعه به صورت پیش فروش فروخته می‌شوند. پروژه در مجموع دارای 1124 واحد است که از 37 متر تا 126 متفاوت می‌باشد. همچنین بسیار لوکس بوده و منظره زیبایی رو به دریا دارد.

  • پروژه ونیز قبرس شمالی

پروژه ونیز یک فرصت عالی برای خرید ملک در قبرس شمالی و شهر لانگ بیچ است. این مجموعه در نزدیکی شهر فاماگوستا و در ساحل لانگ پیچ قرار دارد. ونیز دارای واحدهای دو خوابه سوییت و سه خوابه پنت هاوس و 80 هتل است.

  • پروژه ویلایی Caesar blue

پروژه ویلایی Caesar blue یا سزار بلو، در فاصله 280 متری ساحل شنی دریای مدیترانه ساخته شده است. این مجتمع مسکونی فوق مدرن بوده و دارای 450 آپارتمان و سوئیت است. این پروژه ویلایی با بهترین و با کیفیت‌ترین مصالح ساخته شده و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی را در خود جای داده است.

  • فاز یک پروژه Breeze

این پروژه در روستای تاتلیسو قرار داشته و یک اقامتگاه مجلل و مدرن به شمار می‌رود. مساحت پروژه 133 هزار متر مربع بوده و حدود 200 متر با ساحل زیبای مدیترانه فاصله دارد. همچنین تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را نیز در خود جای داده است.

  • پروژه Dream house

پروژه ساختمانی دریم هاوس، یک مجتمع عالی برای خرید ملک در قبرس شمالی و منطقه لانگ بیچ است. این پروژه دارای 550 واحد مسکونی در 5 بلوک بوده و تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را برای ساکنین آن فراهم کرده است.

  • پروژه سی مجیک گاردن

این پروژه ساختمانی جزو بهترین‌های شهر گیرنه است که دارای 76 واحد آپارتمانی می‌باشد. البته این مجتمع قدیمی بوده و در در سال‌های اولیه ساخت جوایز بین المللی زیادی برای فضای سبز محوطه دریافت کرده است. واحدهای این پروژه معمولا دارای 4 اتاق خواب هستند. و یک استخر عمومی بسیار بزرگ در وسط آن قرار دارد.

  • پروژه ادلوایس

این پروژه در شهر تفریحی و توریستی لانگ پیچ واقع شده و 15 دقیقه از فاماگوستا فاصله دارد. پروژه ادلوایس در نزدیکی ساحل دریا بوده و در زمینی به وسعت 4455 هزار متر مربع ساخته شده و دارای 5 بلوک است. بلوک 2 این مجموعه تکمیل شده و بلوک 3 آن در حال واگذاری است. این مجموعه دارای امکانات رفاهی و تفریحی بوده و امکان خرید نقدی و قسطی آن وجود دارد.

  • پروژه اقامتگاه جادویی

یکی دیگر از پروژه‌های مناسب برای خرید ملک در قبرس شمالی، اقامتگاه جادویی واقع در شهر گیرنه است. این پروژه امکانات عالی در خود داشته و شامل واحدهای دوخوابه، یکخوابه و سه خوابه می‌شود. همچنین امکان خرید قسطی آپارتمان در این مجتمع وجود دارد. قیمت‌های این مجتمع مناسب بوده و می‌توان واحدهای یک خوابه با قیمت 16 هزار پوند نیز در آن خریداری کرد.

  • پروژه جواهر مدیترانه

این پروژه جدید در کنار دریا و ساحل شرقی قبرس شمالی قرار دارد. این پروژه زیبا دارای واحدهای 2 خوابه و 3 خوابه و ویلاهای 4 خوابه است. قرار گیری در ساحل مدیترانه و داشتن آب و هوای کوهستانی باعث شده تا این پروژه با اسقبال زیادی روبه‌رو شود. همچنین معماری منحصربه فردی داشته و تمامی امکانات تفریحی و رفاهی را نیز در خود جای داده است.

  • پروژه ISLAND HAERT

این پروژه در مرکز شهر گینه و در پارک اونیو قرار گرفته است و دارای 60 واحد مسکونی و اداری می‌باشد. طراحی منحصر به فرد، آب و هوای مطبوع و داشتن امکانات مختلف و همچنین بیوی روبه کوهستان از جذابیت‌های و نقاط مثبت این پروژه است.

  • پروژه ویلاهای اختصاصی مدیترانه

این پروژه یک مجموعه از ویلاهای لوکس با طراحی مدیترانه‌ای است که در منطقه ایلیابلو از شهر گینه قرار دارد. این ویلاها همزمان چشماندازی به دریا و کوهستان دارند و با طرح‌های مدرن و بالاترین امکانات ساخته شده‌اند. این مجموعه دارای امنیت بالایی است و رفاه و آسایش را به مالکان خود ارزانی می‌کند.

  • پروژه مروارید جزیره

از دیگر موارد خوب برای خرید ملک در قبرس شمالی، پروژه مروارید جزیره است که در نوار ساحلی منطقه لانگ بیچ قرار دارد. این مجموعه دارای 52 ویلای 150 الی 170 متری است. و تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را در خود جای داده است. ضمن اینکه خریداران می‌توانند در ملک خود اقدام به ساخت استخر و آلاچیق کنند.

  • پروژه نخبگان دریا (اقامتگاه نخبگان)

اقامتگاه نخبگان یا پروژه نخبگان دریا در خیابان معروف زیتینلیک در شهر گیرنه واقع ساخته شده است. این پروژه معروف دارای واحدهای یک خوابه و سه خوابه است و با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شود. واحدهای این مجموعه دارای تمامی امکانات مناسب رفاهی برای اقامت بوده و جزو موارد مناسب برای اجاره ملک به شمار می‌رود.

  • پروژه For season life

این پروژه که به اسم پروژه چهار فصل نیز شناخته می‌شود، یک مجموعه لوکس و لاکچری است که در شهر اسکله قبرس شمالی قرار دارد. مجتمع در ساحل دریا واقع شده و امکانات مناسب برای زندگی را دارد. ضمن اینکه یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. این مجموعه شامل 310 واحد مسکونی و 16 واحد تجاری است. و آپارتمان‌های دو خوابه و یک خوابه دارد.

  • پروژه کورتیارد courtyard

پروژه کورتیارد در 5 کیلومتری لانگ بیچ و در منطقه بوآز واقع شده است. سازنده این پروژه کمپانی دووچ بوده و این ساختمان جایزه بهترین پروژه سال در 2019 را دریافت کرده است. مجتمع دارای آپارتمان‌های دوبلکس یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه است. پروژه در ساحل دریا نیست اما فاصله چندانی با آن ندارد.

  • پروژه La isla villas

این پروژه در جنوب فاماگوستا واقع شده و به جنگل نزدیک‌تر است تا دریا. در واقع در یک منقطه گیاه شناسی واقع شده و همین ویویی زیبا به آن بخشیده است. تمامی امکانات رفاهی در دسترس ساکنان این مجموعه قرار دارد. ضمن اینکه توسط یکی از معتبرترین شرکت‌های ساختمان سازی قبرس یعنی Döveç ساخته شده است.

  • پروژه long-beach-panorama

آپارتمان‌های پانوراما در شهر لانگ بپی واقع شده و جزو شاهکارهای شرکت دووچ محسوب می‌شود. این آپارتمان‌ها دارای 2 بلوک و در 13 طبقه ساخته شده‌اند. در مجموعه 111 واحد مسکونی یک خوابه و دو خوابه در این مجموعه قرار دارد. این مجموعه بهترین گزینه سرمایه گذاری در املاک لانگ بیچ محسوب می‌شود.

  • پروژه آپارتمان‌های دریایی

پروژه آپارتمان‌های دریایی یکی دیگر از پروژه‌های ساختمانی است که در میان اسکله و لانگ بیچ واقع شده است. این پروژه‌ها دارای آپارتمان‌های دو خوابه و سه خوابه، پنت هاوس و استودیو است. ضمن اینکه امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی در آن قرار گرفته است. همچنین فاصله کمی با شهر دارد.

  • پروژه sky sakarya

این پروژه در زمینی به مساحت 5000 متر مربع و در شهر فاماگوستا قرار دارد. پروژه متشکل از دو برج 13 و 14 طبقه است و واحدهای مسکونی و تجاری در آن وجود دارد. این ساختمان دسترسی خوبی به امکانات شهر دارد و فرصتی عالی برای سرمایه گذاری و اجاره ملک محسوب می‌شود. ضمن اینکه فاصله کمی با دانشگاه مدیترانه شرقی دارد.

  • پروژه corner park قبرس شمالی

کرنر پارک قبرس شمالی یک گزینه عالی دیگر برای خرید ملک در قبرس شمالی و سرمایه‌گذاری است. این ساختمان در نزدیکی پارک کرنر در مرکز فاماگوستا قرار گرفته است. این پروژه موقعیت منحصر به فردی برای زندگی و کار دارد. ساختمان دارای معماری مدرن بوده و واحدهای دو خوابه و سه خواب دارد. همچنین به مراکز درمانی و حمل و نقل عمومی دسترسی سریعی دارد.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی باید چهار مرحله مهم را پشت سر گذاشت که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

انتخاب پروژه و نوع ملک

در مرحله اول باید پروژه و نوع ملک را انتخاب کنید. برخی از پروژه‌های مسکونی ساخته و آماده تحویل هستند و برخی دیگر در حال ساختند. عده‌ای دیگر از آنها نیز سال‌ها قبل ساخته شده‌اند. بنابراین نوع آن و محلی که قصد تهیه ملک را دارید بسیار مهم است. می‌توانید برای اطمینان خاطر بیشتر، یک سفر نیز به این کشور انجام داده و موقعیت و وضعیت ملک را بررسی کنید.

تنظیم قرارداد ملک

بعد از انتخاب ملک، نوبته به تنظیم قرارداد می‌رسد. در قبرس شمالی باید مبلغی به عنوان رزور ساختمان کنید که مبلغ آن می‌تواند از 1000 پوند الی 2000 پوند متفاوت باشد که به آن دپوزیت گفته می‌شود. این رزور در حکم یک پیش قرارداد محسوب شده که در آن مبلغ کل ملک و شرایط پرداخت نوشته می‌شود. البته این مقدار بعدا به عنوان همان قیمت نهایی ملک محاسبه خواهد شد.

پرداخت 30 درصد از مبلغ ملک

بعد از رزور یا پرداخت دپوزیت و پیش قرارداد، 30 الی 45 روز فرصت داده می‌شود تا مبلغ 30 درصد از مبلغ کل قرارداد را پرداخت کنید. بعد از تسویه حساب کامل هزینه ملک، قرارداد خانه به خریدار داده می‌شود.

دریافت اقامت دائمی قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی مهمترین و سریع‌ترین روش برای دریافت اقامت از این کشور است. بنابراین بعد از خرید ملک می‌توانید با همان قرارداد به سایت مهاجرت قبرس مراجعه کرده و برای دریافت اقامت دائمی اقدام کنید. سپس سند ملک را می‌توانید از اداره ثبت اسناد و املاک قبرس بگیرید. پروسه صدور اقامت بعد از خرید ملک حدود 12 الی 60 روز ممکن است طول بکشد.

قیمت ملک در قبرس شمالی

مسلما قیمت ملک در قبرس شمالی با توجه به پروژه، سن ساختمان و موقعیت همچنین متراژ ساختمان کاملا متفاوت است. قیمت‌های ملک نیز می‌تواند از 45 هزار پوند تا 450 هزار پوند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این مورد خواهیم پرداخت.

حداقل قیمت خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ارزان ملک در قبرس شمالی احتمالا دغدغه افراد زیادی است. در شهرهای مختلف این کشور می‌توان خانه‌های ارزان و با حداقل قیمت خرید. مثلا می‌توان در روستاهای قبرس با 15 هزار پوند خانه خرید. اما باید توجه داشت که در اینصورت نمی‌توان چندان روی رشد قیمت آن حساب باز کرد.

قیمت خانه در قبرس شمالی

قیمت خانه برای خرید ملک در قبرس شمالی بسیار متفاوت بوده و به عوامل مختلفی مثل امکانات شهر، میزان پیشرفت فیزیکی و شهر آن بستگی دارد. گاهی ممکن است یک ملک با شرایط یکسان در دو پروژه مختلف، قیمت‌های کاملا مختلفی داشته باشند. به همین دلیل شاید بهترین زمان برای خرید خانه در قبرس شمالی، زمان شروع پروژه باشد. این خانه‌ها دارای قیمت کمتر و اقساط بلندمدت تر هستند.

همچنین در برخی شهرها مثل فاماگوستا به دلیل بافت قدیمی و جمعیت دانشجویی آن، قیمت خانه‌ها کمتر است و می‌توان با 50 هزار پوند یک سوئیت 45 متری خرید. در مقابل شهرهای روبه توسعه‌ای مثل لانگ بیچ ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند که دلیل آن نیز امکانات بیشتر آن است. در برخی موارد نیز حداقل قیمت برای خرید ملک می‌تواند 70 هزار پوند باشد.

قیمت ویلا در قبرس شمالی

در سال‌های اخیر ساخت ویلا در قبرس شمالی روبه افزایش بوده و پروژه‌های ساختمانی بسیاری در این کشور به صورت ویلای ساخته می‌شوند. اکثر این ویلاها در باغ‌های میوه قرار دارند و در بافت‌های تاریخی شهر ساخته شده‌اند. همچنین داشتن ویو دریا باعث محبوبیت آنها شده است. ویلاها در متراژهای مختلفی وجود دارند. قیمت ویلا در شهرهای تاریخی و توریستی متفاوت است و معمولا از 300 هزار پوند شروع می‌شوند.

  1. قیمت ویلا در شهرک‌های ساحلی با متراژ 320 متر، حدود 468 هزار پوند است.
  2. قیمت ویلا در شهرهای قبرس شمالی، با متراژ 150 متر، حدود 117 هزار پوند است.

قیمت آپارتمان در قبرس شمالی

آپارتمان‌ها معمولا بیشتر از ویلاها مورد توجه قرار می‌گیرند و بسیاری از پروژه‌های ساختمانی شهرهای قبرس شمالی نیز آپارتمانی هستند. البته این پروژهها امکانات رفاهی کاملی دارند. آپارتمانها نیز با توجه به نوع پروژه، متراژ و امکانات و شهری که در آن قرار دارند، قیمت‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال:

  1. قیمت سوئیت‌ها از 60 هزار پوند شروع می‌شود.
  2. واحدهای یک خوابه از 75 هزار پوند و واحدهای 2 خوابه از 115 هزار پوند شروع می‌شوند.

جدول هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

نام شهر

قیمت ملک

فاماگوستا

45 هزار پوند تا 180 هزار پوند

لانگ بیچ

65 هزار پوند تا 350 هزار پوند

گیرنه

85 هزار پوند الی 320 هزار پوند

نیکوزیا

60 هزار پوند تا 210 هزار پوند

لفکه

50 هزار تا 250 هزار پوند

اسکله

50 هزار پوند تا 180 هزار پوند

 

شرکت‌های فروش ملک در قبرس شمالی

وقتی بحث خرید ملک در قبرس شمالی مطرح می‌شود، مطمئنا گزینه‌های کلاهبرداری نیز در ذهن افراد نقش می‌بندند. به همین جهت مهم است که با شرکت‌های مطرح و معتبر کار کرد. باید حتما قبل از هرگونه اقدامی مجوز قانونی این شرکت‌ها و رزومه آنها را بررسی کنید. برخی از از مهمترین شرکت‌های فروش ملک در قبرس شماری عبارتند از:

شرکت آفیک گروپ

این شرکت از سال 1995 به ریاست شیمون ایکوت شروع به کار کرده است. البته شرکت آفیک گروب تابعیت ترکیه را دارد. معروف‌ترین پروژه این شرکت، سزار ریزورت بوده است.

شرکت اوزون

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فروشنده و سازنده در قبرس شمالی، اوزون است که عمری حدودا 40 ساله دارد. بسیاری از ساختمان‌های معروف این کشور ساخت شرکت اوزون می‌باشد. برای خرید ملک در فاماگوستا می‌توان به این شرکت مراجعه کرد.

شرکت نویانلار

شرکت نویلانار نیز از قدیمی‌های ساخت و ساز در قبرس شمالی بوده که در سال 1970 توسط یک معمار باتجربه به اسم گوخان نویان راه‌اندازی شده است.

از دیگر شرکت‌های معروف در قبرس شمالی می‌توان به شرکت Döveç، شرکت Dems، و شرکت نورترن لند اشاره کرد.

شرایط خرید ملک قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی باید شرایط آن را داشته باشید که البته چندان سخت و پیچیده نیست. در واقع هر فردی می‌تواند با داشتن گواهی سوپیشینه و پاسپورت یک واحد آپارتمان یا سوئیت یا زمینی با حداکثر متراژ 1338 مترمربع بخرد. اما اگر قصد خرید بیش از این موارد را داشته باشید، باید نیم درصد ارزش ملک را به عنوان مالیات پرداخت کنید. همچنین توضیحاتی روی سند ذکر می‌شود که به موجب آن تنها همان فرد می‌تواند ملک را معامله کند.

مالیات خرید ملک در قبرس شمالی

هنگام خرید ملک در قبرس شمالی مالیات‌هایی نیز از افراد گرفته می‌شود. یعنی علاوه بر آن نیم درصدی که در بالا ذکر شد، موارد دیگری وجود دارد که دولت قبرس شمالی هنگام خرید اخذ می‌کند. این موارد عبارتند از:

تمبر مالیاتی: 21 روز بعد از تاریخ قرارداد باید ذکر شود و مبلغ آن 0.5% است.

مالیات انتقال ثبت زمین: ای مقدار حدود 6 درصد است.

مالیات بر ارزش افزوده: این مالیات برای تجار و سرمایه‌گذاران اعمال شده و مبلغ آن 5 درصد است.

اخذ اقامت و تابعیت با خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از راه‌های مهم برای دریافت اقامت و تابعیت در قبرس شمالی، خرید ملک است. همانطور که گفته شد، پروسه اقامت بعد از خرید ملک چندان طولانی نیست و به نوعی سریع‌ترین روش برای اقامت و تابعیت محسوب می‌شود.

خرید ملک در قبرس

همانطور که گفته شد، هر فردی می‌تواند اقدام به خرید ملک در قبرس شمالی کند. بعد از اینکه قرارداد اولیه یا پیش قرارداد تایید، شد؛ فرد می‌تواند کارهای اقامت خود را شروع کند که قدم اول آن ثبت نام در سامانه مهاجرت کشور قبرس شمالی است.

سپرده بانکی در کشور قبرس

داشتن سپرده بانکی در کشور قبرس یکی دیگر از راه‌های دریافت اقامت و تابعیت است. البته این روش شرایط خاص خودش را دارد. مانند:

این اقامت باید سالانه تمدید شود.

کسانی که از آن استفاده می‌کنند نباید بیشتر از 90 روز را در خارج قبرس باشند

متقاضیان بعد از 7 سال می‌توانند پاسپورت این کشور را بگیرند.

این افراد اجازه کار ندارند مگر اینکه به دعوت یک کمپانی باشد یا ویزای کار بگیرند.

مبلغ سپرده در ازای هر فرد بالای 18 سال، 10 هزار یورو و برای افراد زیر 18 سال، حدود 5 هزار یورو است.

البته این مبالغ بلاک نبوده و قابل برداشت هستند.

اثبات درآمد سالیانه

افرادی که با هدف خرید ملک و سرمایه‌گذاری به قبرس شمالی می‌روند، باید ثابت کنند که دنبال کار نیستند و هدف‌شان فقط زندگی و خرید ملک است. به همین جهت باید درآمد سالیانه یا تمکن مالی خود را اثبات کنند. برای اینکار از فرد خواسته می‌شود تا مبلغ 25 هزار دلار از سرمایه خود را در یکی از بانک‌های قبرس سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه تضمین توانایی مالی فرد است.

خرید ملک در قبرس بهتر است یا ترکیه

برای اینکه بدانیم خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه، نیاز است که برخی از ویژگی‌های کلی این کشور را با هم مقایسه کرد:

ویزا: مهاجرت به قبرس نیازی به مراجعه به سفارت نداشته و ویزای آن فرودگاهی است. اما برای مهاجرت به ترکیه باید ویزای مرتبط با آن را داشته باشید.

تحصیل: از نظر سیستم آموزشی قبرس در رده بهتری قرار دارد و متاثر از سیستم آموزشی آمریکا بوده ولی سیستم تحصیلی ترکیه بر اساس روند آموزشی معاهده بولونیا است.

حداقل درآمد: حداقل درآمد در ترکیه حدود 13 هزار لیر در ماه است در حالی که در قبرس شمالی حدود 15 هزار لیر است.

حق مالکیت: کشور ترکیه حق مالکیت زمین به اتباع خارجی نمی‌دهد و فرد تنها مالک سازه است نه زمین. به همین جهت اگر خانه خراب شود، زمین به دولت ترکیه واگذار می‌شود. اما در قبرس شمالی زمین و سازه با هم خریده می‌شوند.

رشد سرمایه‌گذاری: رشد سرمایه گذاری در قبرس شمالی به مراتب بیشتر از ترکیه است. مثلا کسانی که در سال 2022 در منطقه لانگ بیچ ملک خریده‌اند، سودی 85 درصدی دریافت کرده‌اند. در حالی که در همان سال ملک ترکیه تنها 16 درصد رشد داشته است.

قیمت و شرایط پرداخت: از نظر قیمت و شرایط پرداخت نیز قبرس بهتر از ترکیه است. خرید ملک در این کشور با اقساط 8 ساله باعث خرید بهتر می‌شود. در صورتی که ملک‌های ترکیه به صورت نقدی یا اقساط 12 ماهه به فروش می‌رسند.

تفاوت در اجاره خانه: متوسط اجاره خانه در قبرس شمالی، 35 درصد بیشتر از ترکیه است.

شرایط اخذ وام با خرید ملک در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشوری نوپا با جمعیت کم است. این کشور برای ورود به اتحادیه اروپا نیاز به افزایش جمعیت دارد که سعی داشته این کمبود را با جلب سرمایه گذاری و مهاجر انجام دهد. به همین دلیل شرایطی متفاوتی را برای خرید ملک در نظر گرفته که یکی از آنها پرداخت وام است. وام بانکی در این کشور می‌تواند معادل 70 درصد از مبلغ کل خانه باشد. در زمان بازپرداخت وام نیز سند خانه در رهن می‌ماند. همچنین بسیاری از پروژه‌ها شرایط خرید اقساطی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند.

 برای دریافت وام نیز ابتدا باید ملک را پیدا کرده و قرارداد فروش آن را منعقد کنید. سپس نسبت به دریافت وام اقدام کنید. شرایط دریافت وام از قبرس شمالی عبارتند از:

داشتن پاسپورت

داشتن حساب بانکی در کشور قبرس شمالی

تهیه گواهی تمکن مالی

حداکثر سن 70 سال

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

حتما تا الان به بسیاری از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی واقف شدهاید. اما در ادامه به برخی از مهمترین این موارد خواهیم پرداخت:

دریافت اقامت دائم

سریع‌ترین راه برای دریافت اقامت از قبرس شمالی، خرید ملک است. بنابراین از مزایای مهم خرید ملک امکان دریافت اقامت دائم آنهم در یک پورسه نه چندان طولانی است.

رشد قیمت ملک و کسب سود

دومین مزیت خرید ملک در این کشور، رشد بالای قیمت ملک و کسب سود است. این مورد مخصوصا برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند، بسیار قابل توجه است.

قیمت مناسب ملک

در قبرس شمالی، قیمت املاک بسیار مناسب بوده و با هزینه‌های کم نیز می‌توان در برخی مناطق این کشور، ملک خریداری کرد.

امکان اجاره دادن ملک

از دیگر مزایای مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، امکان اجاره دادن ملک در قبرس شمالی است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر چیزی حدود 350 دلار در ماه بوده و یک آپارتمان سه خوابه در شهر فاماگوستا حدود 1000 دلار در ماه است.

امکان خرید اقساطی ملک

از دیگر مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، امکان خرید اقساطی است. این اقساط معمولا 1 تا 7 ساله هستند. ضمن اینکه بهره با آنها تعلق نمی‌گیرد.

تحصیل رایگان

آموزش در کشور قبرس شمالی برای کسانی که اقامت دائم دارند، رایگان است. بنابراین پس از اخذ اقامت می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. ضمنا این امتیاز تحصیلی تا مقطع قبل از دانشگاه قابل استفاده است.

فروش ملک به راحتی

خرید ملک در قبرس شمالی در واقع خرید بخشی از زمین و خاک این کشور است. به همین دلیل به راحتی می‌توانید ملک خود را بفروشید. ضمن اینکه میزان عرضه در حال حاضر بسیار کم است، در حکم پول نقد است.

هزینه‌های جانبی خرید ملک در قبرس

هزینه‌های جانبی یکی دیگر از مواردی است که باید حتما در هنگام خرید خانه و ملک در قبرس شمالی به آن توجه داشت. این هزینه‌ها عبارتند از:

هزینه 12 درصد از قیمت ملک به عنوان مالیات

5 درصد هزینه انتقال سند به خریدار

هزینه انشعابات که با توجه به پروژه تعیین شده و تا قبل از تحویل کلید باید پرداخت شود.

هزینه باطل کردن تمبر

قیمت خرید ملک در قبرس شمالی به واحد پول ایران

قیمت ملک در قبرس شمالی به پول ایران چیزی حدود 2 الی 9 میلیارد تومان است. البته قیمت آپارتمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زیر جدول قیمت ملک در شهرهای قبرس به پول ایران ذکر خواهد شد.

فاماگوستا

این شهر قیمت خانه و ملک مناسب‌تر از بقیه شهرها است و میتوان با 2.5 میلیارد الی 15 میلیارد تومان ملک خرید. بنابراین متوسط قیمت در هر متر مربع حدود 4 الی 5 میلیون خواهد بود.

لانگ بیچ

در لانگ پیچ قیمت خانه بیشتر بوده و به همان نسبت میزان سود نیز بیشتر خواهد بود. در این منطقه قیمت خانه‌ها از 3 میلیارد شروع می‌شود و تا 25 میلیارد نیز می‌رسد. بنابراین متوسط قیمت زمین در هر مترمربع در این منطقه بیشتر از 15 میلیون خواهد بود.

لفکوشا

لفکوشا از لحاظ قیمت به شهر فاماگوستا نزدیکتر است و خانه‌های این منطقه از 3.2 میلیارد تا 18 میلیارد تومان تفاوت قیمت دارند. بنابراین متوسط قیمت در هر متر مربع حدود 4 الی 5 میلیون خواهد بود.

گیرنه

یکی از بهترین شهرها برای خرید ملک در قبرس شمالی، گیرنه است. در این منطقه هزینه بالا بوده و حداقل قیمت خرید ملک از 4 میلیارد شروع می‌شود و تا 25 میلیارد ادامه می‌یابد. متوسط قیمت زمین در هر مترمربع در شهر گیرنه بیشتر از 25 میلیون خواهد بود.

لفکه

لفکه نیز سرزمین خانه‌ها و املاک ارزان است. در این منطقه می‌توان خانه‌هایی با قیمت 3 میلیارد الی 13 میلیارد پیدا کرد. متوسط قیمت در هر متر مربع حدود 4 الی 6 میلیون خواهد بود.

خرید ملک ارزان در قبرس شمالی

در قبرس شمالی، گزینه‌های مختلفی برای خرید ملک ارزان وجود دارد. به عنوان مثال در شهرهای فاماگوستا، اسکله، لفکه و برخی از روستاهای قبرس شمالی، می‌توان با 15 هزار پوند نیز خانه خرید. اما مسلما این خانه‌ها امکانات سایر خانه‌های گران‌تر را نداشته و رشد قیمتی کمی هم دارند. احتمال اینکه در نهایت ضرر هم کنید، وجود دارد.

برای کسانی که صرفا دنبال یک زندگی جدید هستند و می‌خواهند شانس خود را در این کشور امتحان کنند، ملک‌های ارزان گزینه مناسبی است. اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری باشید، نباید توقع زیادی از دریافت سود داشت.

خرید ملک در قبرس شمالی به صورت اقساطی

همانطور که گفته شد، یکی از مزایا خرید ملک در قبرس شمالی، امکان خرید اقساطی است. قانون این کشور به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا ملک خود را به صورت اقساطی و طبق توافق با فروشنده خریداری کنند. شرایط پرداخت اقساط و مدت زمان نیز با توجه به توافق طرفین مشخص می‌شود.

اما باید توجه داشت که پیش پرداخت اولیه که معمولا بین 30 الی 50 درصد است ابتدا پرداخت شده و برای مابقی آن، شرایط اقساطی درنظر گرفته می‌شود. مدت زمان پرداخت اقساط نیز می‌تواند بین 12 ماه تا 5 سال متغیر باشد. برخی عوامل ممکن است بر مدت زمان اقساط تاثیر بگذارند. مانند قیمت ملک، مقدار پیش پرداخت، نرخ بهره و توانایی مالی خریدار.

آفرها و تخفیفات خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

شرکت‌هایی که در زمینه فروش و سرمایه‌گذاری ملک در قبرس شمالی فعالیت دارند، برخی آفرها و تخفیفات را برای کسانی که قصد خرید ملک را دارند، درنظر می‌گیرند. این آفرها بسیار متنوع بوده و با توجه به ملک خریداری شده تعیین می‌شود. برخی از آنها عبارتنداز:

تخفیف نقدی

در تخفیف نقدی، شرکت مورد نظر روی قیمت نهایی اعلام شده مبلغی را تخفیف می‌دهد. این تحفیف با توجه به ملک بوده و در قرار داد ذکر می‌شود.

مبلمان منزل

با توجه به ملک خریداری شده، ممکن است مبلمان منزل نیز همراه با خانه تحویل داده شود. این وسایل شامل لوازم آشپزخانه می‌شود. البته انتخاب یا عدم انتخاب آن به عهده خریدار خواهد بود.

اجاره رایگان ملک تا زمان تحویل خانه شما

یکی دیگر از آفرهایی که به خریدارن ملک داده می‌شود، اجاره رایگان ملک تا زمان تحویل خانه است. یعنی اگر بعداز خرید خانه قصد مانند در این کشور را داشته باشید، از سکونت رایگان بهره‌مند خواهید شد.

بلیط رفت و برگشت رایگان

اعطای بلیط رفت و برگشت بعد از خرید خانه نیز از دیگر آفرهایی است که شرکت‌های سازنده برای مشتریان خود درنظر گرفته‌اند.

رزرو اقامت رایگان در قبرس شمالی

شرکت‌های فروشنده ملک در قبرس شمالی نیز ممکن است اقامت رایگان در این کشور را برای مشتریانی که قصد ورود به آنجا را دارند، رزرو کنند.

اسکان رایگان تا زمان انجام مراحل اداری

معمولا بعد از انتخاب ملک و تنظیم قرارداد و تا زمانی که کارهای اداری برای ثبت و انتقال سند انجام شود، چند روزی زمان می‌برد. این شرکت‌ها با اسکان رایگان خریدار، به آنها کمک می‌کنند تا زمان اتمام مراحل اداری در کشور بماند.

رشد قیمت ملک در قبرس شمالی در سال 2023

مسلما قصد عده زیادی از افراد برای خرید ملک در قبرس شمالی، کسب سود و درآمد بیشتر است. همانطور که گفته شد با توجه به اینکه ملک در کدام شهر واقع شده باشد، رشد آن نیز کاملا متفاوت خواهد بود. در ادامه رشد قیمت ملک در شهرهای مختلف قبرس در سال 2023 را مرور خواهیم کرد. ضمنا این مقدار با توجه به پول ایران محاسبه شده است:

فاماگوستا

این شهر سنتی در سال 2023 رشد 250 درصدی را تجربه کرده است. همانطور که گفته شد، فاماگوستا یک از شهرهای خوب برای سرمایه گذاری است.

نیکوزیا

نیکوزیا پایتخت کشور قبرس شمالی، هرچند در گزینه پایین‌تری برای خرید ملک قرار داشته اما در سال 2023، رشد 300 داشته است.

گیرنه

یکی از شهرهای ساحلی و توریستی کشور قبرس شمالی که جزو مقاصد محبوب سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. املاک این شهر در سال 2023 با رشد 320 درصدی مواجه بوده است.

لانگ بیچ

همانطور که گفته شد، بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک، شهر لانگ بیچ است که افراد زیادی نیز از سراسر دنیا در این شهر ملک خریداری می‌کنند. بالاترین آمار رشد سالیانه نیز متعلق به این شهر بوده و املاک آن در سال 2023، رشد 400 برابری داشته‌اند.

اقامت دائم و اخذ کارت شهروندی قبرس شمالی

اقامت دائم در کشور قبرس شمالی، نیازی به تمدید سالانه یا 2 سال یکبار ندارد. خرید ملک در قبرس شمالی یکی از راه‌های مطمئن برای دریافت اقامت دائم و گرفتن کارت شهروندی است. البته برای اینکه اقامت دائم بعد از خرید ملک را دریافت کنید، شرایطی را باید طی کنید.

بعد از اتمام مراحل خرید، می‌توانید اقامت موقت یکساله را دریافت کرده و بعد از آن اقامت دوساله بگیرید. سپس یکبار دیگر اقامت برای دوسال تمدید می‌شود. نهایتا بعد از سپری شدن 5 سال از خرید ملک، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. البته در این 5 سال نیز نباید بیشتر از 45 روز را خارج از قبرس سپری کرده باشید. البته در این کشور، تفاوت چندانی میان اقامت دائم و موقت وجود ندارد و از تمامی خدمات شهروندی این کشور برخوردار خواهید بود.

نظرات درمورد خرید ملک در قبرس

یکی از گزینه‌هایی که همیشه برای خرید درنظر گرفته می‌شود، توجه به نظرات سایر افرادی است که این راه را طی کرده‌اند. مثلا کسانی که قبلا پروسه خرید ملک در قبرس شمالی و فرآیند اقامت را طی کرده‌اند، می‌توانند راهنمایی‌هایی خوبی برای سایر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، ارائه دهند.

همانطور که گفته شد، قبرس شمالی مقصد بسیاری از افراد است. بنابراین پیداکردن نظرات این دسته از افراد نمی‌تواند کار سختی باشد. به عنوان مثال یکی از کسانی که دو سال قبل در قبرس ملکی خریده و خودش در ایران زندگی می‌کند، می‌گوید که با اجاره دادن آپارتمان توانسته درآمد قابل توجهی کسب کند. ضمن اینکه در این مدت نیز سرمایه اولیه اش دوبرابر شده است.

یا فرد دیگری که به قصد مهاجرت اقدام به خرید ملک کرده می‌گوید کاملا از وضعیت خدمات کشور راضی بوده و به راحتی توانسته با جو فرهنگی و جغرافیایی این کشور ارتباط برقرار کند.

نظرات این افراد را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید.

مشکلات خرید و فروش ملک در قبرس شمالی

به طور کلی خرید و فروش املاک در همه جای جهان، مشکلات خاص خودشان را دارند و کشور قبرس شمالی نیز از این امر مستثنی نیست. مشکلات متعددی می‌تواند در سر راه خرید و فروش ملک در قبرس شمالی وجود داشته باشد که با آگاهی از آنها می‌توانید ریسک خرید ملک در قبرس شمالی را به حداقل برسانید. برخی از این مشکلات عبارتند از:

فروش ملک با سند معلق

بیشترین مشکلات املاک، مربوط به اسناد آنها است. اسنادهای معلق یا وقفی نیز در کشور قبرس شمالی کم نیستند و فروش آن کلاهبرداری محسوب می‌شود. وقتی گفته می‌شود که سند ملک معلق است، یعنی ملک وضعیت مشخص و مالک خاصی ندارد و در آینده ممکن است فرد دیگری آن را بفروشد. البته در این کشور اسناد معتبر زیادی مثل سند ترک، سند اکسچنج و خارجی نیز وجود دارد که بهتر است آنها را خریداری کنید.

کمیسون‌های بالا

دریافت کمیسیون‌های بالا از دیگر مشکلات خرید و فروش در قبرس شمالی است. کمیسون‌ها معمولا بین 5 تا 50 درصد وجود دارد که موجب بالارفتن هزینه‌های خرید ملک می‌شود. به همین جهت ممکن است که سرمایه‌گذاران تا چند سال اولیه نتوانند به خوبی سود کنند.

بی خبری از مفاد قرارداد

اهمیت ندادن و بی‌خبری نسبت به مفاد قرارداد مشکل دیگری است که می‌تواند زیان‌های بسیاری را متوجه افراد کند. قراردادهای ملک در قبرس شمالی به زبان انگلیسی و ترکی نگاشته می‌شوند. گاهی نه مشاور املاک و نه خریدار این مفاد را مطالعه نکرده و آن را امضا می‌کنند.

خواندن قرارداد بسیار مهم است، زیرا ممکن است جریمه‌های سنگینی برای پرداخت اقساط لحاظ شده باشد یا در برخی موارد محدودیت‌هایی را تعیین کرده باشد. از مشاور املاک بخواهید نسخه ترجمه شده قرارداد را در اختیارتان قرار دهد.

پرداخت دپوزیت یا پیش پرداخت بدون گرفتن رسید

مطمئنا وقتی در ایران برای قولنامه ملکی اقدام کرده و مبلغی را به عنوان پیش پرداخت می‌دهید، رسیدی هم برای آن دریافت می‌کنید. برای خرید ملک در قبرس شمالی نیز باید همین رویه را انجام دهید. در این کشور باید حدود 30 درصد از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت یا دپوزیت پرداخت شود که بخشی از مبلغ ملک محسوب می‌شود. عدم دریافت رسید می‌تواند خرید ملک را تحت الشعاع قرار دهد.

قیمت‌های غریواقعی

در قبرس شمالی، کمپانی‌های سازنده، قیمت نهایی ملک را اعلام کرده و شرکت‌های خرید و فروش یا مشاورین نمی‌توانند آن را افزایش دهند. این قیمت‌ها را می‌توان روی سایت کمپانی‌ها بررسی کرد. هرچند ممکن است دخل و تصرف در این موارد کم باشد، اما غیرممکن نیست. به همین جهت بهتر است قبل از خرید ملک، به سایت کمپانی مربوطه سری بزنید.

نکات مهم در خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک همیشه مهمترین بخش زندگی افراد است. مخصوصا وقتی قرار باشد این ملک را در کشوری بیگانه با زبانی دیگر خریداری کنید. به همین جهت بهتر است نکات مهم قبل از خرید ملک در قبرس شمالی را مدنظر داشته باشید تا سود بیشتر و ریسک کمتری را تجربه کنید.

برخی از مهمترین نکات خرید ملک در قبرس شمالی به شرح زیر است:

سند مالکیت و نکات مهم حقوقی در رابطه با آن

بخش اصلی و مهم هر قراردادی، نکات حقوقی آن است. کشور قبرس قوانین مختلفی برای خرید و فروش ملک گذاشته است. یکی از مهمترین این نکات حقوقی، انواع سندهای مالکیت در قبرس شمالی است که تحت تاثیر تاریخ این کشور هستند. مثلا برخی از املاک این کشور سند ترکی دارند. این املاک متعلق به کسانی است که از ترک‌های قبرس شمالی بوده و از قبل جنگ قبرس شمالی و جنوبی در این منطقه ساکن هستند. یا سند خارجی که متعلق به اشخاص اروپایی است و قبل از جنگ، مالک آن بوده‌اند.

سندهای معاوضه‌ای، زمین‌هایی هستند که افراد ساکن در قبرس شمالی و جنوبی بعد از جنگ با هم معاوضه کرده‌اند. یعنی شمالی‌هایی که در جنوب زمین داشته‌اند، آنها را با ملک جنوبی‌هایی که در شمال داشته‌اند، معاوضه کرده‌اند. به این اسناد اکسپنج هم گفته می‌شود. سند معلق یا سند trnc یا زمین‌هایی که به عنوان غرامت بعد از جنگ تصاحب کرده‌اند.هر کدام از این سندها درجه اعتبار متفاوتی دارند. موضوع مهم دیگر دررابطه با اسناد، آزاد بودن آن است که باید حتما از فروشنده بپرسید.

طرح‌های عمرانی و وضعیت ملک شما

با توجه به اینکه قبرس شمالی یک کشور در حال توسعه است که به سرعت دارد روبه جلو حرکت می‌کند، احتمالا بسیاری از ملک‌ها در طرح‌های عمرانی قرار بگیرند. مخصوصا خانه‌های قدیمی که در خیابان‌های شلوغ و پر تردد واقع شده‌اند. بنابراین بهتر است قبل از خرید مطمئن شود که ملک در طرح‌های عمرانی قرار دارد یا خیر.

موقعیت ملک شما در قبرس شمالی

موقعیت ملک نیز از موارد دیگری است که باید به آن توجه شود. اینکه ملک در کدام شهر واقع شده و دسترسی آن به امکانات، رفاهی، تحصیلی، درمانی و تفریحی به چه شکل است. آیا نزدیک به ساحل است یا خیر. یا اینکه در بلوک ساختمانی چه امکاناتی وجود دارد.

تعداد اتاق خواب

مسلما تعداد اتاق خواب می‌تواند جزو نکات مهم خرید ملک در قبرس شمالی باشد. با توجه به اینکه تعداد آن در قیمت نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت. آپارتمان‌های یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه زیادی در شهرهای قبرس شمالی وجود دارد که می‌توانید با توجه به تعداد فرزندان خود از میان آنها انتخاب کنید.

قیمت خانه

خوشبختانه املاک در قبرس شمالی از تنوع قیمتی خوبی برخوردار هستند و می‌توانید با توجه به بودجه مورد نظرتان یک ملک خوب پیدا کنید. بدیهی است هرچه بودجه اولیه بیشتری داشته باشید، گزینه‌های بیشتری برای خرید خواهید داشت. که هم امکانات بیشتری دارند و هم سود بیشتری خواهند داشت.

سایت خرید و فروش خانه و ملک در قبرس شمالی

با توجه به استقبال و توجه روزافزون سرمایه گذاران به خرید ملک در قبرس شمالی، سایت‌های زیادی نیز در زمینه خرید و فروش ملک و خانه در قبرس شمالی فعالیت می‌کنند. این سایت‌ها با معرفی پروژه‌های معتبر برای خرید و فروش، کمک زیادی به افراد می‌کنند. ضمن اینکه با ارائه آفرها و تخفیفات، در مراحل اداری و انتقال سند نیز آنها را همراهی می‌کنند.

نتیجه گیری

قبرس شمالی یک کشور نوپا با آینده‌ای درخشان است. موقعیت جغرافیایی این جزیره و قرار گرفتن آن در دریا مدیترانه، آن را تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگری و سرمایه‌گذاری برای تمامی افراد سراسر جهان از جمله ایرانیان کرده است.

قبرس شمالی طرح‌های مختلفی برای جذب سرمایه‌گذار ارائه داده مثل دادن اقامت دائم، اعطای وام تا سقف 70 درصد از قیمت خانه، خرید اقساطی خانه و مهم‌تر از همه خرید خاک این سرزمین به اتباع خارجه. به همین جهت است که خرید ملک در قبرس شمالی مزایای بسیاری برای افراد دارد. گذشته از این املاک این منطقه دارای رشد قابل توجهی هستند که می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی مخصوصا برای ایرانیان باشد.

اما فراموش نکنید قبل از هر اقدامی از کارشناسان این حوزه مشاوره گرفته و نکات حقوقی و مهمی که در بالا ذکر شد را مدنظر قرار دهید. تا از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

 

 

3.6 از 5